Animacja Dreamworks i polska produkcja zebrały trochę ponad połowę weekendowej widowni. Dzięki ich wysokim rezultatom ta już trzeci raz w tym roku wzbiła się powyżej miliona sprzedanych biletów. To absolutny rekord.

Skoro już o rekordach mowa. Za nami najlepszy styczeń, podczas którego widownia wyniosła 5 mln 561 tysięcy widzów. Warto przypomnieć, że w tym roku, po raz pierwszy w historii stycznia, odnotowaliśmy weekend z milionem widzów. Miało to miejsce wraz z premierą „Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3”. Widać trzecie części sprzyjają wysokiej frekwencji.

Na pierwszym miejscu wylądował „Jak wytresować smoka 3”. Wynik weekendowy (wraz z pokazami przedpremierowymi – około 30 tysięcy) na poziomie 345 tysięcy oznacza prawdziwy blockbuster. Bardzo zbliżone otwarcie miała zeszłej jesieni animacja „Hotel Transylwania 3” (365,7 tysięcy). Ta skończyła ostatecznie na 1 mln 338,8 tysięcy widzów. Może smokom w tym sprzyjającym filmom familijnym okresie uda się osiągnąć jeszcze wyższy wynik. Otwarcie trzeciej części w stosunku do pierwszej jest wyższe aż o 388%, natomiast do drugiej o 83%. Biorąc pod uwagę, że seria ta liczy sobie już 9 lat, to niebywałe osiągnięcie.

Otwarcie animacji jest dotąd drugim najlepszym w 2019 roku:

1. Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3 – 578 016
2. Jak Wytrsować Smoka 3 – 345 086
3. Planeta Singli 3 – 288 279
4. Underdog – 285 285
5. Lego Przygoda 3 – 201 040
6. Ralph Demolka w Internecie – 179 044
7. O Psie, Który Wrócił Do Domu – 124 369
8. Zabawa, Zabawa – 89 658
9. Bumblebee – 87 216
10. Green Book – 77 780
11. Asterix i Obelix: Tajemnica Magicznego Wywaru – 63 889
12. Diablo. Wyścig o Wszystko – 63 650
13. Glass – 63 089
14. Mia i Biały Lew – 62 456
15. Alita: Battle Angel – 56 777
16. Zakon Świętej Agaty – 49 741
17. Prodigy. Opętany – 49 249
18. Sekretny Świat Kotów – 40 684
19. Faworyta – 25 519
20. Mój Piękny Syn – 25 112
21. Chłopiec z Burzy – 23 140

To także 45. najlepsze otwarcie po 1989 roku.

„Planeta Singli 3” przy braku Walentynek w weekend nie mogła liczyć na taki wzrost jaki miała część pierwsza (ponad 150%), ale widownia i tak wzrosła o prawie 5%. Warto zwrócić uwagę na to, że dni powszednie (prawie 400 tysięcy), podczas których wypadło Święto Zakochanych, były lepsze zarówno od weekendu premierowego, jak i minionego. Zerknijmy, jak p 10 dniach wyświetlania wygląda sytuacja trzeciej części w porównaniu z dwoma poprzednikami:

  • Planeta Singli – otwarcie 202 812 (244 948) / II weekend 524 455 / po 10 dniach 927 516
  • Planeta Singli 2 – otwarcie 432 110 (451 475) / II weekend 286 313 / po 10 dniach 1 044 229
  • Planeta Singli 3 – otwarcie 288 279 (295 129) / II weekend 301 535 / po 10 dniach 989 201

Jak widać, najwyższy wynik dzierży druga odsłona, która ostatecznie zebrała ponad 200 tys. widzów mniej od pierwszej. Czy zatem czeka nas kolejny spadek widowni dla tej serii? W styczniu prognozowałem wynik końcowy na poziomie 1,68 mln, jednak z „Kobietami Mafii 2” na horyzoncie może być ciężko o taki rezultat. Tendencja spadkowa jednak trochę dziwi, bo seria ta zbiera mimo wszystko dość dobre opinie od widzów.

„Planeta Singli 3” zaliczyła 19. najlepszy drugi weekend:

1. Kler – 772 316 (2018)
2. Planeta Singli – 524 455 (2016)
3. Shrek Trzeci – 495 990 (2007)
4. Listy Do M. 3 – 493 190 (2017)
5. Pitbull: Niebezpieczne Kobiety – 454 488 (2016)
6. Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3 – 445 873 (2019)
7. Listy Do M. 2 – 434 401 (2015)
8. Shrek 2 – 433 138 (2004)
9. Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy – 422 088 (2015)
10. Pasja – 413 034 (2004)
11. Botoks – 392 199 (2017)
12. Kobiety Mafii – 388 943 (2018)
13. Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia – 373 267 (2002)
14. Madagaskar 2 – 336 693 (2009)
15. Avatar – 329 965 (2009)
16. Lejdis – 324 874 (2008)
17. Shrek Forever – 321 609 (2010)
18. Hobbit: Bitwa Pięciu Armii – 320 034 (2014)
19. Planeta Singli 3 – 301 535 (2019)
20. Epoka Lodowcowa 2: Odwilż – 295 953 (2006)

„Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3” jeszcze przed weekendem przekroczył pułap dwóch milionów widzów. Obecnie posiada na koncie 2 mln 162 tysiące i już teraz jest to lepszy wynik od zeszłorocznego rezultatu końcowego „Kobiet Mafii”, który do końca 2018 roku został poprawiony jedynie przez „Kler”.

Komedia Kordiana Piwowarskiego może pochwalić się 18. najlepszym czwartym weekendem wyświetlania:

1. Kler – 294 791 (2018)
2. Pasja – 287 903 (2004)
3. Listy Do M. 2 – 238 009 (2015)
4. Avatar – 220 521 (2009)
5. Listy Do M. – 220 134 (2011)
6. Lejdis – 192 340 (2008)
7. Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia – 170 967 (2002)
8. Listy Do M. 3 – 160 092 (2017)
9. Katyń – 160 058 (2007)
10. Och Karol 2 – 155 688 (2011)
11. Shrek 2 – 154 912 (2004)
12. Madagaskar 2 – 139 060 (2009)
13. Shrek Trzeci – 138 793 (2007)
14. Hotel Transylwania 3 – 133 007 (2018)
15. Pitbull: Niebezpieczne Kobiety – 132 097 (2016)
16. Tylko Mnie Kochaj – 130 048 (2006)
17. Sing – 125 240 (2017)
18. Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3 – 121 274 (2019)
19. Jan Paweł II – 117 753 (2006)
20. Nigdy w Życiu – 116 750 (2004)

„Lego Przygoda 2” straciła prawie połowę widowni, czego można było się spodziewać przy premierze konkurencyjnego tytułu. Animacji udało się jednak utrzymać powyżej pułapu 100 tysięcy widzów, dzięki czemu ma już na koncie 448 tysięcy sprzedanych biletów. Jest to o 100 tys. lepszy rezultat po 10 dniach wyświetlania niż w przypadku pierwszej części. Inne tytuły dla młodych widzów również straciły sporo widzów – od 45% do 55%. Jednak dzięki bardzo dobrej postawie w dni powszednie „Mia i Biały Lew” zebrała już 270 tysięcy widzów, a wyświetlanego o jeden tydzień dłużej „O Psie, Który Wrócił Do Domu” zobaczyło już aż 532 tysiące. „Był Sobie Pies” po czwartym weekendzie miał mniej widzów, bo 454 tysiące, ale lepszy o 24 tysiące sprzedanych biletów czwarty weekend. Nie wiadomo więc, czy uda się przebić końcowy rezultat produkcji z 2017 roku – 637 tysięcy.

W pierwszej 10 są jeszcze trzy nowości. Wszystkie sprzedały się na bardzo podobnym poziomie. Jednak „Prodigy. Opętany” i „Zakon Świętej Agaty” swoje otwarcia na poziomie niemal 50 tysięcy widzów zawdzięczają głównie maratonom antywalentynkowym. Za tydzień przekonamy się, czy ich widownia utrzyma się na niezłym poziomie, czy też stracą bardzo duży procent widzów. „Alita: Battle Angel” sprzedała się nieznacznie lepiej. Podczas weekendu na seans tego filmu wybrało się 56,7 tysięcy widzów. Ekranizacja mangi miała jednak premierę już w Walentynki, co zwiększa jej widownię do 96,3 tysiąca widzów. W mojej prognozie zakładałem 95,7 tysięcy od czwartku, ale spodziewałem się jednocześnie większej widowni weekendowej. Czy to oznacza, że film ten będzie miał krótkie nogi? Przekonamy się niebawem.

Nie licząc wzrostu „Planety Singli 3”, najmniej widzów w pierwszej dziesiątce stracił „Green Book” (niespełna 7%). W dziesięć dni oscarowego faworyta obejrzało już 223 tysiące widzów. Miał on jednak liczne pokazy sięgające nawet nocy sylwestrowej, więc jego całkowita widownia to już 297,3 tysiąca widzów.

Z pierwszej dziesiątki wypadły natomiast:

  • Faworyta – 20 422 / 88 428
  • Ralph Demolka w Internecie – 15 193 / 916 795
  • Asteriks i Obeliks: Tajemnica Magicznego Wywaru – 8 928 / 358 122
  • Underdog – 8 085 / 893 679

„Underdog” nie ma już żadnych szans na milion widzów, co może trochę dziwić po tak dobrym otwarciu. Szanse „Ralpha Demolki w Internecie” również maleją, jednak animacje długo zbierają widzów, więc niewykluczone, że się uda.

„Zimna Wojna” po ośmiu miesiącach i tygodniu wyświetlania pokonała pułap miliona widzów, dokonała tego bowiem w piątek, 15 lutego. Do końca weekendu, podczas którego zobaczyło ją jeszcze 2 690 widzów, zgromadziła w sumie 1 002 504. Nie mam 100% pewności, ale to chyba najdłużej zbierany milion widzów w XXI wieku. Można śmiało założyć, że film Pawła Pawlikowskiego nie skończy w tabeli za 2018 rok na 16. miejscu. Wskoczy zapewne na 14. pozycję, wyprzedzając filmy „Pitbull: Ostatni Pies” – 1,014 mln i „Mamma Mia: Here We Go Again”, który obejrzało 1,028 mln widzów.

„Narodziny Gwiazdy” i „Bohemian Rhapsody” wciąż szlifują swoje fantastyczne osiągnięcia. Pierwszy z nich zebrał jeszcze 7 379 widzów w weekend, co przekłada się na 720 642 sprzedane bilety. Jeszcze musi zgromadzić 30 tys.,  żeby osiągnąć dziesięciokrotność rezultatu z premierowego weekendu. Tymczasem film o Queen walczy o piąte miejsce w 2018 roku. Żeby osiągnąć ten cel, potrzebuje jeszcze niecałe 27 tysięcy widzów („Iniemamocni 2” – 1,446 mln). W tej chwili ma na swoim koncie już 1 419 654 widzów. Podczas tego weekendu zgromadził jeszcze widownię na poziomie 5 246 osób. Ciekawe, czy rozdanie Oscarów, które odbędzie się już w tę niedzielę, pozwoli zwiększyć widownię, czy może zastopuje ich dotąd niepowstrzymany potencjał.

Film Bradleya Coopera obejmuje 19. pozycję pośród najlepszych dwunastych weekendów:

1. Avatar – 42 826 (2009)
2. Bogowie – 20 362 (2014)
3. Bohemian Rhapsody – 17 476 (2018)
4. Młodzi Gniewni – 14 200 (1996)
5. Kler – 14 159 (2018)
6. Królewna Śnieżka – 13 245 (2012)
7. Shrek 2 – 12 909 (2004)
8. Gdzie Jest Nemo? – 12 566 (2003)
9. Nigdy w Życiu – 11 188 (2004)
10. Edi – 11 067 (2002)
11. Nietykalni – 10 448 (2012)
12. Harry Potter i Kamień Filozoficzny – 9 913 (2002)
13. Gru, Dru i Minionki – 9 558 (2017)
14. Shrek Trzeci – 9 181 (2007)
15. Stara Baśń. Kiedy Słońce Było Bogiem – 8 962 (2003)
16. Incepcja – 8 348 (2010)
17. Piękny Umysł – 8 135 (2002)
18. Harry Potter i Komnata Tajemnic – 7 550 (2003)
19. Narodziny Gwiazdy – 7 379 (2018)
20. Lejdis – 7 374 (2008)

Ponad dwukrotnie lepszy wynik od „Split” (109 290) osiągnął już „Glass”. Jego weekendowa widownia to 3 546 widzów, co przekłada się na 233 202 w sumie sprzedane bilety. Dużo wyższą frekwencją od „Planu B” może pochwalić się również nowy film Kingi Dębskiej. „Zabawa, Zabawa” posiada na swoim koncie już 428 867 widzów, a w sam weekend film widziało 3 079 osób. Niezły rezultat osiągnął także  „Chłopiec z Burzy”, który po średnim starcie (23,1 tysiąca) zebrał już 162 549 widzów. W weekend na ten film sprzedano 5 037 biletów.

W weekend w kasach kin sprzedano 1 247 203 bilety, dzięki czemu frekwencja względem poprzedniego weekendu wzrosła o 17,4%. Rok temu, kiedy premierę miały „Czarna Pantera”, „Czwarta Władza” i „Kształt Wody”, widownia była sporo niższa: 889 452 widzów.

Poniżej zestawienie najlepszych frekwencyjnie weekendów po 1989 roku:

1. 2018 rok – 28.09 – 30.09 – premierowy weekend filmu Kler – 1 381 889 widzów
2. 2015 rok – 13.02 – 15.02 – premierowy weekend filmu Pięćdziesiąt twarzy Greya – 1 328 663 widzów
3. 2016 rok – 12.02 – 14.02 – premierowy weekend filmu Deadpool – 1 310 093 widzów
4. 2018 rok – 05.10 – 07.10 – premierowy weekend filmu Venom – 1 268 175 widzów
5. 2016 rok – 11.11 – 13.11 – premierowy weekend filmu Pitbull. Niebezpieczne kobiety – 1 261 245 widzów
6. 2018 rok – 12.10 – 14.10 – premierowy weekend filmu Hotel Transylwania 3 – 1 255 376 widzów
7. 2019 rok – 15.02 – 17.02 – premierowy weekend filmu Jak Wytresować Smoka 3 – 1 247 203 widzów
8. 2019 rok – 25.01 – 27.01 – premierowy weekend filmu Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3 – 1 149 561 widzów
9. 2017 rok – 10.02 – 12.02 – premierowy weekend filmu Ciemniejsza strona Greya – 1 137 342 widzów
10. 2011 rok – 11.11 – 13.11 – premierowy weekend filmu Listy do M. – 1 123 785 widzów
11. 2018 rok – 23.02 – 25.02 – premierowy weekend filmu Kobiety Mafii – 1 101 346 widzów
12. 2019 rok – 08.02 – 10.02 – premierowy weekend filmu Planeta Singli 3 – 1 062 533 widzów
13. 2017 rok – 10.11 – 12.11 – premierowy weekend filmu Listy Do M. 3 – 1 061 518 widzów
14. 2014 rok – 26.12 – 28.12 – premierowy weekend filmu Hobbit: Bitwa Pięciu Armii – 1 mln 014 145 widzów
15. 2015 rok – 13.11 – 15.11 – premierowy weekend filmu Listy do M.2 – 1 011 617 widzów
16. 2017 rok – 29.09 – 01.10 – premierowy weekend filmu Botoks – 1 000 017 widzów

A tak prezentują się najlepsze weekendy 2019 roku:

1. Weekend 7 (15-17.02.2019) – nr 1 „Jak Wytresować Smoka 3” – 1 247 203
2. Weekend 4 (25-27.01.2019) – nr 1 „Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3” – 1 149 561
3. Weekend 6 (08-10.02.2019) – nr 1 „Planeta Singli 3” – 1 062 533
4. Weekend 5 (01-03.02.2019) – nr 1 „Miszmasz, Czyli Kogel Mogel 3” – 925 864
5. Weekend 2 (11-13.01.2019) – nr 1 „Underdog” – 847 108
6. Weekend 3 (18-20.01.2019) – nr 1 „Underdog” – 734 769
7. Weekend 1 (04-06.01.2019) – nr 1 „Zabawa, Zabawa” – 590 641

Źródło: SFP, informacja własna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.