Podczas gdy w Ameryce Scream VI z łatwością osiągnął szczyt weekendowego zestawienia, notując najlepsze otwarcie dla serii, na rynku zewnętrznym z niewielką przewagą wygrał Creed III, który przekroczył pułap $100 mln w Ameryce i zbliża się już do $200 mln w światowych kinach.

Nowość weekendu zarobiła $44,5 mln w amerykańskich kinach, co jest najlepszym rezultatem otwarcia w serii Scream. Do tej pory rekord należał do Scream 3 ($34,7 mln). Z kolei rok temu piąty Scream wystartował z poziomu $30 mln, a w sumie zarobił $81,6 mln. Wydaje się, że Scream VI przekroczy ostatecznie pułap $100 mln. Tymczasem poza Ameryką przychody wyniosły $22,6 mln (53 rynki). Najlepsze wyniki zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($3,5 mln), we Francji ($3,5 mln), w Australii ($2 mln), Meksyku ($2 mln), Brazylii ($1,8 mln) oraz Niemczech ($1,6 mln). Globalne otwarcie to zatem $67,1 mln, lepsze od prognozowanego (ok. $50 mln).

Numerem dwa weekendu w Ameryce i liderem zestawienia na rynku zewnętrznym jest Creed III. Film ten zarobił $27,2 mln podczas drugiego weekendu w amerykańskich kinach (-53%), a w sumie przekroczył już wczoraj pułap $100 mln. To druga tegoroczna premiera, której udało się tego dokonać. Ostatecznie przychody będą wyższe niż w przypadku poprzedników: $109,8 mln oraz $115,7 mln. Poza Ameryką spadek był niższy (tylko 43%), a przychody wyniosły $24 mln. Po drugim weekendzie na koncie tego filmu znajduje się $78 mln. Najlepsze wyniki zostały do tej pory odnotowane we Francji ($12,4 mln), w Wielkiej Brytanii ($11,3 mln), Niemczech ($7,9 mln), we Włoszech ($5,9 mln) oraz w Meksyku ($5,9 mln).

W Ameryce w pierwszej dziesiątce pojawiły się jeszcze dwie inne nowości. Jedną z nich jest Champions. Dramat sportowy z Woodym Harrelsonem zarobił $5,2 mln. Tymczasem 65, kosztujący $45 mln thriller sci-fi z Adamem Driverem, wygenerował $12,3 mln. Wynik nie robi wrażenia, ale jest i tak lepszy od prognozowanego ($8-10 mln). Tytuł ten pojawił się także na 32 rynkach poza Ameryką, gdzie zarobił w sumie $7,2 mln, w tym $1,5 mln w Wielkiej Brytanii. Jako że był już przed tygodniem wyświetlany na kilku rynkach, jego ogólne przychody na rynku zewnętrznym wynoszą $8,5 mln.

Z innych ciekawostek:

  • Avatar: The Way of Water ($674,7 mln) wyprzedził Titanica ($674,3 mln) na liście wszech czasów w Ameryce i zajmuje na niej teraz miejsce ósme.
  • Ant-Man and the Wasp: Quantumania walczy nadal o przekroczenie $500 mln w światowych kinach. Tym razem w Ameryce zarobił $7 mln (-45%), co daje mu w sumie $198 mln, a na rynku zewnętrznym $9,8 mln, co zwiększa jego ogólne przychody do $249,6 mln.
  • W TOP10 weekendu poza Ameryką pojawiły się dwie nowości z chińskich kin: Post Truth ($17 mln) oraz Revival ($10,3 mln), oraz jedna z kin japońskich: Doraemon 42 ($3,8 mln).
  • Do pierwszej dziesiątki na rynku zewnętrznym wróciło Suzume, przebój japońskich kin, który wystartował tym razem na kilku rynkach z przychodami rzędu $7,7 mln.

Źródła: Deadline Hollywood, ComScore, The Numbers, Box Office Mojo, Luiz Fernando (Twitter)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.