Detective Chinatown 3, trzecia część popularnej serii filmów komediowych, zarobiła podczas premierowego weekendu w kinach Państwa Środka $399,4 mln, czyli nawet więcej od podawanych wczoraj po południu $392 mln. $23,5 mln z tej kwoty zostały wygenerowane w IMAXach, co jest także najlepszym otwarciem dla chińskiej produkcji w tego typu kinach.
Osiągnięty rezultat oznacza najlepszy trzydniowy wynik otwarcia wszech czasów na jakimkolwiek rynku – mimo obostrzeń covidowych (50% miejsc dostępnych w kinach w Pekinie, 75% w wielu innych miastach). Do tej pory rekord należał do Avengers: Endgame, który podczas premierowego weekendu w amerykańskich kinach zarobił $357,1 mln. Oprócz weekendowego rekordu padły także te dotyczące poszczególnych dni:
Detective Chinatown 3 (wyniki z Chin) | Avengers: Endgame (wyniki z Ameryki) | |
Piątek | $157,5 mln | $157,5 mln (w tym $60 mln z czwartku) |
Sobota | $126,1 mln | $109,3 mln |
Niedziela | $115,8 mln | $90,4 mln |
Detective Chinatown 3 miał wystartować już rok temu, także w weekend rozpoczynający Chiński Nowy Rok, który w kinach Państwa Środka jest najbardziej dochodowym box office’owym okresem (wyświetlane w tym czasie filmy na przestrzeni jednego tygodnia zarabiają w sumie nawet miliard dolarów), jednak ze względu na epidemię koronawirusa, która zmusiła Chińczyków do zamknięcia kin na początku lutego, premiera filmu została odwołana. Ten przeleżał na półce rok, jednak mimo to zainteresowanie nim okazało się ogromne. Choć na przestrzeni ostatnich dni jego noty na chińskich portalach filmowych spadły, co może mieć wpływ na nogi w kolejnych dniach i tygodniach, to stanie się on zapewne jednym z największych przebojów w historii chińskich kin. Jak podaje Deadline Hollywood, analitycy rynku prognozują wynik końcowy na poziomie $750 mln.
Znacznie lepsze oceny zbiera Hi, Mom, czyli drugi najlepiej sprzedający się film weekendu w chińskich kinach. Podczas premierowego weekendu zarobił on $160,2 mln, przy czym z każdym kolejnym dniem jego przychody dzienne wzrastały. Na trzecim miejscu znalazło się A Writer’s Odyssey ($48,5 mln), na czwartym animacja Boonie Bears: The Wild Life, która jako jedyna z nowości miała pokazy przedpremierowe ($32,8 mln w weekend + $5,7 mln w czwartek), na piątym The YINYANG Master ($25,2 mln), na szóstym NEW GODS: NEZHA REBORN ($21,2 mln), na siódmym End Game ($12,1 mln, nie mylić z ostatnią częścią Avengers). W sumie wszystkie siedem nowości wygenerowało przychody na poziomie $700 mln, czyli mniej więcej 1/3 całkowitych przychodów ze sprzedaży biletów w Ameryce w 2020 roku. Pierwsza siódemka z tego weekendu w chińskich kinach jest równocześnie pierwszą siódemką w zestawieniu weekendowym dotyczącym rynku zewnętrznego.
Źródło: Deadline Hollywood, Entgroup