W ostatni weekend na pierwszych miejscach w poszczególnych krajach znalazły się:
Dr. Seuss’ The Grinch – 16 państw
Mortal Engines – 9
Ralph Breaks the Internet – 5
Bohemian Rhapsody – 5
Robin Hood – 2
Creed 2 (Chorwacja), Robot 2.0 (Indie), Aquaman (Chiny), Asterix: The Secret of the Magic Potion (Francja), Fantastic Beasts (Japonia), Hedefim Sensin (Turcja)
Ponownie mamy zaskakujący wynik „Bohemian Rhapsody” w Japonii – przychód wzrósł o 1,5% i jest to trzeci tydzień wzrostu tego tytułu. Film debiutował z wynikiem $4,3mln, a teraz ma na koncie $39 mln, czyli przelicznik wynosi x9. Podobny przelicznik jest w Korei, gdzie po otwarciu $5,6 mln obecny wynik to $54 mln. Natomiast w Holandii za tydzień powinien wyjść na pierwsze miejsce rocznego podsumowania, brakuje jeszcze tylko $700 tys. do wyprzedzenia „Avengers: Infinity War”. W Czechach, gdzie jedna z historycznych krain nazywana jest też Bohemią, biografia Freddiego Mercury już teraz jest najpopularniejszym filmem roku. U naszych południowych sąsiadów sprzedano już 770 tys. biletów.
We Francji premierę miała kolejna animacja o przygodach Asterixa „The Secret of the Magic Potion”. Jej zarobki wyniosły prawie $7 mln. Jest to na razie jedyny kraj, w którym ten film jest wyświetlany. Ciężko porównać to otwarcie do poprzedniej produkcji z tym bohaterem („Osiedle Bogów”), ponieważ w pierwszy weekend tamten tytuł był wyświetlany w ograniczonej liczbie kin, natomiast po 2 tygodniach miał na koncie $12,6 mln. Premiera w Polsce wyznaczona jest na 18 stycznia.
Na 10. miejscu w Holandii zadebiutowała „Zimna wojna” z wynikiem $150 tys., a z seansami przedpremierowymi wpływy wynoszą $230 tys. W Hiszpanii film Pawła Pawlikowskiego jest już wyświetlany od 10 tygodni i ma na koncie $1,4 mln. Do wyniku osiągniętego w Wielkiej Brytanii brakuje już tylko $53 tys. Najlepszy przychód poza Polską notuje we Francji – $2,5 mln. Już za tydzień premiera w Ameryce. Na ten moment boxofficemojo.com podaje, że na początek będzie wyświetlana tylko w 3 kinach. To, do ilu kin ostatecznie trafi, będzie zależało od zainteresowania widowni. „Twój Vincent” zaczynał od jednego kina, w drugim tygodniu miał 4, a ostatecznie wyświetlany był w ponad 200.
W Wielkiej Brytanii wyświetlana była „Twarz” Małgorzaty Szumowskiej. Film ten uzyskał jednak bardzo słaby wynik – $6,4 tys. w 19 kinach.
Najwięcej na jednym rynki (poza Stanami i Chinami) zarobił „Robot 2.0” w Indiach. Niestety o dokładny wynik z tamtego rynku jest trudno. Szacowany rezultat to ok. $15 mln.
Największy przychód na jednym rynku
Tytuł | Kraj | przychód w dolarach |
|
---|---|---|---|
1 | 2.0 | Indie | ok. 16,000,000 |
2 | Asterix: The Secret of the Magic Potion | Francja | 6,863,693 |
3 | Bohemian Rhapsody | Korea Południowa | 5,447,608 |
4 | Dr. Seuss' The Grinch | Meksyk | 5,447,527 |
4 | Default | Korea Południowa | 4,967,757 |
5 | Bohemian Rhapsody | Włochy | 4,759,550 |
7 | Fantastic Beasts | Japonia | 4,590,937 |
8 | Bohemian Rhapsody | Japonia | 4,456,117 |
9 | Door Look | Korea Południowa | 4,389,746 |
10 | Mortal Engines | Meksyk | 4,132,187 |
W Polsce Bohemian też ma już przelicznik x 7, a podrośnie jeszcze do x 9 pewnie.