Kilka dni temu pojawiły się pierwsze dane z trackingu dotyczące wyniku otwarcia Shazama! w amerykańskich kinach. Potwierdzają one wcześniejsze prognozy.

Jak podaje Deadline, ekranizacja komiksu DC miałaby zarobić na starcie $40-45 mln. Oznaczałoby to najsłabsze otwarcie filmu należącego do DCEU, do którego Shazam! jest najwyraźniej wliczany. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło – budżet filmu zamknął się podobno w kwocie $100 mln. To sprawia, że jest to także najtańsza dotąd produkcja komiksowego uniwersum Warner Bros.

Prognozowany obecnie wynik pokrywa się z wcześniejszymi szacunkami analityków z Box Office Pro, którzy od kilku tygodni wskazują na otwarcie w okolicach $45 mln. W piątek prognoza dla tego filmu poszła nieco w górę i zakłada otwarcie na poziomie $49 mln. Taki start mógłby przełożyć się w rozrachunku końcowym na przychody rzędu $160 mln. Ten wynik jest z kolei niższy od tego, który wytypowałem na początku tego roku w innym miejscu w internecie. Moja prognoza zakładała wynik końcowy Shazama! w okolicach $200 mln. Żeby móc go osiągnąć, film ten musiałby wystartować na poziomie $65-70 mln, choć przy jednoczesnym założeniu, że w związku z brakiem mocnej konkurencji przed i po swojej premierze oraz pozytywnymi recenzjami, będzie w stanie notować niewielkie spadki wpływów.

Pierwsze pokazy filmu miały już miejsce, a studio wydało zgodę na publikację mini-recenzji w social media. Te – co bynajmniej nie jest zaskakujące – są w przeważającym stopniu pozytywne. Warner Bros. planuje znieść embargo na pełne recenzje 23 marca, czyli na dwa tygodnie przed premierą kinową. To również może wskazywać na ogromną wiarę studia w tę produkcję. Tego samego dnia odbędą się także specjalne pokazy zorganizowane w 1200 kinach wraz z Fandango, przychody z których nie zostaną zapewne wliczone do wyniku z pierwszego weekendu wyświetlania.

Shazam! trafia do amerykańskich i polskich kin 5 kwietnia. U nas będzie wyświetlany również w wersji z dubbingiem, czego potwierdzenie daje poniższy spot reklamowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.