Jak podaje Deadline Hollywood, uniwersum filmowe zapoczątkowane przez pierwszą część The Conjuring przekroczyło właśnie pułap dwóch miliardów przychodów w światowych kinach. Jest to suma przychodów siedmiu filmów z ostatnich ośmiu lat, które należą do 25 najlepiej sprzedających się horrorów w historii box office (cztery z nich znajdują się w TOP10).

W 2013 roku film Jamesa Wana zarobił $320,2 mln na całym świecie, a już w następnym roku spin-off Annabelle wygenerował $257,7 mln. Dwa lata później The Conjuring 2 sprzedał się niemalże identycznie jak poprzednik: $321,6 mln. Rok później, w 2017, Annabelle: Creation, prequel filmu z 2014 roku, zgarnął $306,8 mln, a w 2018 roku kolejny spin-off serii, The Nun, zarobił globalnie $366,1 mln, co jest najlepszym wynikiem indywidualnego filmu w tym uniwersum. W kolejnym roku Annabelle Comes Home zaliczyła z kolei najsłabszy do tamtego momentu wynik: $231,4 mln. Ten został „poprawiony” w tym roku przez trzecią część głównej serii, The Conjuring: The Devil Made Me Do It.

Tegoroczna premiera zarobiła do tej pory $196 mln. Na słabszy rezultat miało wpływ nie tylko zmęczenie serią (tak jak w przypadku Annabelle), ale także pandemiczne ograniczenia na wielu rynkach oraz równoczesna dostępność tego filmu na HBO Max w Ameryce, gdzie przychody z kin wyniosą ostatecznie nieco ponad $65 mln. To także najsłabszy rezultat pośród filmów tego uniwersum za oceanem, ale w kontekście budżetu, który wyniósł $39 mln, jest on zadowalający.

Suma budżetów wszystkich siedmiu produkcji wchodzących w skład uniwersum The Conjuring wynosi ok. $175 mln, czyli tyle co często koszty powstania jednego wysokobudżetowego hollywoodzkiego filmu. Zwrot z inwestycji jest więc ogromny i można oczekiwać, że w przyszłości pojawią się kolejne tytuły.

Horrory z tego uniwersum cieszyły się także bardzo dużą popularnością w polskich kinach, gromadząc w sumie prawie 3,5 mln widzów:

Obecność321 tys. (2013)
Annabelle229 tys. (2014)
Obecność 2571 tys. (2016)
Annabelle: Narodziny zła604 tys. (2017)
Zakonnica798 tys. (2018)
Annabelle wraca do domu456 tys. (2019)
Obecność 3: Na rozkaz diabła – obecnie 488 tys. (2021)

One Comment on “Dwa miliardy dolarów dla tzw. „Uniwersum Obecności”. Filmy także dużymi przebojami w polskich kinach.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.