Weekend upłynął zdecydowanie pod dyktando chińskich kinomanów, którzy masowo wybrali się na rodzime produkcje. „The LEGO Movie 2” i „Alita: Battle Angel” wystartowały na kilkunastu rynkach europejskich i azjatyckich, a „Aquaman” dopłynął do ostatniego rynku, czyli do Japonii.

Tradycyjnie Chiński Nowy Rok związany jest z wieloma premierami tamtejszych blockbusterów, które od kilku już lat stają się najbardziej dochodowymi produkcjami w historii („Detective Chinatown 2” – $541 mln, „Wolf Warrior 2” – $841 mln). Nie inaczej jest tym razem, bo aż trzy pierwsze miejsca w podsumowującym ostatni weekend na rynku zewnętrznym zestawieniu TOP 10 zajmują chińskie produkcje, a kwot jakie się przy tej okazji pojawiają mogą im spokojnie zazdrościć Amerykanie. O szczegółach pisał już Marek. Lider – „The Wandering Earth” – tylko  od piątku do niedzieli zarobił $172 mln. Patrząc na liczby i zwiastun, liczę na to, że Chińczycy wezmą się za ekranizację „Starcrafta”.

Pierwsza hollywoodzka produkcja na liście – „How To Train a Dragon 3: The Hidden World” – znalazła się na czwartym miejscu zestawienia. Animacja zarobiła w trakcie weekendu $38,2 mln z czego: $6,9 mln pochodzi z otwarcia w Niemczech (najlepsze otwarcie wszech czasów dla animacji w lutym), $6,8 mln we Francji, a $2,5 mln z premiery w Wietnamie (najlepsze otwarcie dla animacji w historii). Do tej pory najlepsze rynki to: Meksyk $14,9 mln, Brazylia $12,5 mln, UK $11,8 mln.

Wraz z premierą w USA „The LEGO Movie 2: The Second Part” wystartowało na 18 zagranicznych rynkach, zarabiając w trakcie weekendu $18,1 mln. $5,2 mln pochodzi z premiery w UK (start lepszy o 8% od „The LEGO Ninjago Movie„), $1,3 mln z Polski i $1,1 mln z Niemczech, gdzie film zajął dopiero piąte miejsce w zestawieniu (głównie ze względu na jednoczesną premierę z trzecią częścią How To Train a Dragon). „Jedynka” zarobiła poza USA $211 mln i wydaje się, że „dwójka” osiągnie podobny wynik.

Na tydzień przed premierą w USA, w 11 krajach zadebiutowała „Alita: Battle Angel„. Produkcja, za którą stoją nazwiska Jamesa Camerona i Roberta Rodrigueza, zarobiła w trakcie weekendu $32 mln. Główny udział w tym wyniku mają widzowie z Korei Południowej, którzy zostawili w kasach $10,9 mln (19% lepszy wynik od „Star Wars: The Last Jedi„); $4,8 mln pochodzi z Tajwanu (czwarte najlepsze otwarcie studia Fox), a $4,2 mln film zarobił w UK. O ile w USA spodziewana jest raczej finansowa klapa, to powyższe wyniki sugerują, że reszta świata, a zwłaszcza rynki azjatyckie, mogą się przyczynić do powstania kolejnych części. Premiera w Chinach 22 lutego.

Z cyklu wieści z Japonii: „Bohemian Rhapsody” przekroczył granicę $100 mln wpływów w tamtejszym box office – jako drugi po „Avatarze” film studia Fox i jako pierwsza produkcja z Hollywood od czasu…jak wiecie, to piszcie w komentarzu.
Drugą informacją z Kraju Kwitnącej Wiśni, jest kwota $3,7 mln, jaką „Aquaman” uzyskał tam podczas premierowego weekendu. Jest to wynik nieco lepszy od $3,3 mln zarobionych przez „Batman V Superman: Dawn of Justice„. Jeśli Jason Mamoa i spółka będą mieć podobne „nogi”, to końcowy wynik wyniesie około $20 mln.


Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com

2 Comments on “Imponujące wyniki chińskich produkcji. „Alita:Battle Angel” zaczyna podbój (?) zagranicznych rynków.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.