Najważniejszym dla nas wydarzeniem zeszłego tygodnia było przekroczenie granicy 100 mln zł przychodu na świecie przez „Kler”. Na ten wynik składa się $24,96 mln z Polski, $1,64 mln z Wielkiej Brytanii, $161 tys. z Norwegii i $37 tys. z Islandii co daje razem $26,8 mln, a po przeliczeniu po kursie 3,78  – 101,29 mln zł.

Długo oczekiwany i szeroko reklamowany debiut we Francji miała „Zimna wojna”. Wynik tam osiągnięty jest dla mnie trochę rozczarowujący – 13 miejsce i tylko $660 tys. przychodu  (liczyłem na ponad $1mln). Biorąc pod uwagę, że to koprodukcja francuska, część zdjęć w Paryżu, a nawet język francuski i francuscy aktorzy to przy ogólnym wyniku, jaki osiągnęła zupełnie niezwiązana z Francją „Ida” (ponad $3 mln) wygląda to dość słabo. Pod względem przychodu na jedno kino film znalazł się na 4 miejscu – może jest szansa na lepsze wyniki w kolejnych tygodniach. W Hiszpanii, gdzie o tym filmie się aż tak nie mówi i jest wyświetlany w o połowę mniejszej liczbie kin, brakuje tylko 16 tys. do $1 mln po 4 tygodniach wyświetlania. „Zimna wojna” poza Polską zarobiła najwięcej w Wielkiej Brytanii – $1,4 mln.

Na pierwszych miejscach w poszczególnych krajach w ostni weekend znalazły się:

Halloween – 13 państw

Venom – 8

A Star is Born – 6

Smallfoot – 3

Johnny English Strikes Again – 2

Pozostałe tytuły były na pierwszym miejscu w jednym państwie: Bohemian Rhapsody (Wielka Brytania), First Man (Dania), Goosebumps 2 (Malezja), The House With A Clock In Its Walls (Bułgaria), Kler (Polska), Lietuviški Svingeriai (Litwa), Mordene i Kongo (Norwegia), Müslüm (Turcja), The Predator (Chiny), Pretty Cure (Japan), Rampant (Korea), Sink or Swim (Francja).

W Japonii animacja „Detective Conan: Zero The Enforcer” wysunęła się na pierwsze miejsce wśród najbardziej dochodowych filmów tego roku. Po kilkumieisęcznej przerwie została ponownie wprowadzona do szerokiej dystrybucji i ma na koncie ponad $80mln.

Największy wynik na jednym rynku (bez USA i Chin) osiągnął „Bohemian Rhapsody” w Wielkiej Brytanii. Wynik na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, ale był osiągnięty na bardzo dużej ilości ekranów (1250). Kilka miesięcy temu „Mamma Mia 2” miała trochę lepszy wynik wynik na 650 ekranach.

Największe przychody na jednym rynku

 TytułKrajzarobek
w dolarach
1Bohemian RhapsodyWielka Brytania12,479,936
2Sink or SwimFrancja9,051,705
3RampantKorea Południowa6,683,484
4SmallfootFrancja3,560,711
5A Star is BornAustralia3,548,157
6HalloweenNiemcy3,421,318
7Pretty CureJaponia3,159,479
8A Star is BornWielka Brytania2,760,153
9VenomFrancja2,716,944
10SmallfootNiemcy2,672,081

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.