Po przerwie wracamy z podsumowaniami weekendowych liderów na poszczególnych rynkach światowych.

W ostatni weekend na pierwszych miejscach na poszczególnych rynkach znalazły się:

Smallfoot – 11 państw

Johnny English Strikes Again – 10

Incredibles 2 – 4

Night School – 4

Gajin Svet – 1 (Słowenia)

The Great Battle – 1 (Korea Pł.)

Göktasi – 1 (Turcja)

Hello, Mrs. Money – 1 (Chiny)

The House With A Clock In Its Walls – 1 (Chile)

Kler – 1 (Polska) – 1

Louis & Luca – Mission to the Moon – 1 (Norwegia)

Natsume yujincho – 1 (Japonia)

The Nun – 1 (Francja)

Po cem muzi touzí – 1 (Czechy)

The Predator – 1 (Kolumbia)

A Simple Favor – 1 (Belgia)

A Twelve-Year Night – 1 (Urugway)

Unforgiven – 1 (Rosja)

Na rynkach światowych panowało duże rozdrobnienie. Mamy dwóch zdecydowanych liderów „Smallfoot” i „Johnny English Strikes Again”, ale mimo zwycięstwa w dużej liczbie państw nie osiągnęły one wielkich finansowych wyników. „Johnny English” tylko w jednym kraju przekroczył milion dolarów. „Small Foot” natomiast był liderem głównie na małych rynkach – na pięciu z nich miał wynik poniżej 100k$.

Oprócz dwóch powyższych produkcji  jeszcze tylko „Incredibles 2” i „Night School” były na pierwszych miejscach w więcej niż jednym kraju. Po 3,5 miesiąca od premiery „Incredibles 2” zadebiutowali na ostatnich rynkach – w Niemczech i Austrii.

Na wielu rynkach największy przychód osiągnęły produkcje krajowe. Tak stało się też w Polsce i mamy tu dużą niespodziankę. „Kler” znalazł się na drugim miejscu zestawienia filmów wg przychodów w jednym kraju (zestawienie nie obejmuje zdecydowanie największych rynków – amerykańskiego i chińskiego).  Wyprzedzony został tylko przez film z Korei. Rynek koreański bardzo urósł w ostatnim czasie i produkcje wyświetlane w tym kraju (najczęściej ich własne) mają bardzo często największe zarobki.

Kadr z filmu "The Great Battle"
 Kadr z filmu „The Great Battle”

Najlepiej zarabiający film w ostatni weekend, koreański „The Great Battle” to wysokobudżetowe widowisko o oblężeniu i 84-godzinnej bitwie o twierdzę Ansi. Na potrzeby filmu wybudowano replikę twierdzy o wysokości 11 metrów i szerokości 180 metrów. Produkcja miała już premierę w Ameryce, ale nie podbiła tamtejszych kin, na 40 ekranach zarobiła w ciągu 2 tygodni 300k$. W październiku ma być wyświetlana w Australii i Wielkiej Brytanii.

Początek jesieni w wielu krajach, w odróżnieniu od Polski był bardzo słaby. W Wielkiej Brytanii był to 3 najsłabszy weekend w tym roku, w Japonii najsłabszy od końca lutego, a w Hiszpanii wszystkie filmy tam wyświetlane zarobiły mniej niż „Kler” w Polsce. Może sytuację w kolejnym tygodniu zmieni premiera „Venoma”.

Najwięcej na jednym rynku zarobiły (ranking nie uwzględnia filmów w Chinach i USA)

 TytułKrajzarobek
w dolarach
1The Great BattleKorea Południowa8,953,477
2KlerPolska5,274,760
3Incredibles 2Niemcy4,457,229
4Feng Shui (Myung Dang)Korea Południowa4,397,630
5The NegotiationKorea Południowa3,573,596
6SmallfootMeksyk3,473,072
7The NunKorea Południowa2,926,676
8Incredibles 2Włochy2,884,388
9The NunFrancja2,254,244
10UnforgivenRosja2,188,362

na podstawie danych: boxofficemojo.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.