W ostatni weekend na pierwszych miejscach w poszczególnych krajach znalazły się:
Aquaman – 13 państw
Dr. Seuss’ The Grinch – 12
Spider-Man: Into The Spider-Verse – 5
Ralph Breaks the Internet – 4
Bohemian Rhapsody – 2
Asterix: The Secret of the Magic Potion (Francja), Bizim Icin Sampiyon (Turcja), Bumblebee (Nowa Zelandia), Dragon Ball Super: Broly (Japonia), Second Act (Rumunia)
„Aquaman” ma bardzo mocne wejście do kin – z 14 państw, w których już miał premierę, tylko w Słowenii nie zameldował się na pierwszej pozycji.
Mimo rewelacyjnych recenzji dużo słabiej poszło „Spider-manowi”, który w pięciu krajach zajął pierwsze miejsca, ale są to małe rynki (wyniki poniżej pół miliona dolarów). Bardzo słabo wypadł za to na większych rynkach. We Francji zarobił tylko $1,43 mln, niewiele mniej od niego miał tam, również debiutujący, niszowy „Shoplifters”. W Niemczech zarobił tylko $677 tys., to o połowę mniej od wpływów „Mortal Engines”, które miało dwa razy mniej ekranów.
„Bumblebee” pojawił się w czterech krajach. W Nowej Zelandii udało mu się nawet zająć pierwsze miejsce, mimo, że były to prawdopodobnie tylko seanse przedpremierowe. W Rosji zarobił bardzo dobre $2,8 mln. Ogólnie na tym rynku doszło do dość dziwnej sytuacji, w ten sam weekend miały premierę: „Aquaman”, „Bumblebee” i „Spider-man” czyli produkcje skierowane do podobnej grupy odbiorców.
W Japonii ciągle bardzo małe spadki notuje „Bohemian Rhapsody”. Film w siódmym tygodniu wyświetlania ponownie znalazł się na miejscu pierwszym. Pozycję tę zajmował dopiero w 4, 6 i 7 tygodniu wyświetlania.
Powoli tradycją staje się, że w każdy weekend do kin w Wielkiej Brytanii wchodzi polski film. Tym razem był to „Miłość jest wszystkim” – w 79 kinach zarobił on $28 tys. Za tydzień postaram się zrobić tabelę podsumowującą wyniki polskich filmów na rynku brytyjskim w tym roku.
„Zimna wojna” pojawiła się w kinach w Australii – to 18 kraj, w którym miała premierę. Do tej pory łącznie na jej koncie znajduje się $11,6 mln, w tym $4,9 mln z Polski.
Najwięcej w weekend na jednym rynku (poza USA i Chinami) zarobiła japońska animacja „Dragon Ball Super: Broly”
Filmy z największym przychodem na jednym rynku
Tytuł | Kraj | przychód w dolarach |
|
---|---|---|---|
1 | Dragon Ball Super: Broly | Japonia | 9,232,351 |
2 | Aquaman | Rosja | 7,842,695 |
3 | Aquaman | Brazylia | 7,249,233 |
4 | Aquaman | Meksyk | 6,643,640 |
5 | Aquaman | Wielka Brytania | 6,583,115 |
6 | Bohemian Rhapsody | Korea Południowa | 5,008,050 |
7 | Asterix: The Secret of the Magic Potion | Francja | 4,187,527 |
8 | Bohemian Rhapsody | Japonia | 3,790,721 |
9 | Default | Korea Południowa | 3,622,103 |
10 | Bumblebee | Rosja | 2,872,197 |