W ostatni weekend na pierwszych miejscach w poszczególnych krajach znalazły się:

Aquaman – 13 państw

Dr. Seuss’ The Grinch – 12

Spider-Man: Into The Spider-Verse – 5

Ralph Breaks the Internet – 4

Bohemian Rhapsody – 2

Asterix: The Secret of the Magic Potion (Francja), Bizim Icin Sampiyon (Turcja), Bumblebee (Nowa Zelandia), Dragon Ball Super: Broly (Japonia), Second Act (Rumunia)

„Aquaman” ma bardzo mocne wejście do kin – z 14 państw, w których już miał premierę, tylko w Słowenii nie zameldował się na pierwszej pozycji.

Mimo rewelacyjnych recenzji dużo słabiej poszło „Spider-manowi”, który w pięciu krajach zajął pierwsze miejsca, ale są to małe rynki (wyniki poniżej pół miliona dolarów). Bardzo słabo wypadł za to na większych rynkach. We Francji zarobił tylko $1,43 mln, niewiele mniej od niego miał tam, również debiutujący, niszowy „Shoplifters”. W Niemczech zarobił tylko $677 tys., to o połowę mniej od wpływów „Mortal Engines”, które miało dwa razy mniej ekranów.

„Bumblebee” pojawił się w czterech krajach.  W Nowej Zelandii udało mu się nawet zająć pierwsze miejsce, mimo, że były to prawdopodobnie tylko seanse przedpremierowe. W Rosji zarobił bardzo dobre $2,8 mln. Ogólnie na tym rynku doszło do dość dziwnej sytuacji, w ten sam weekend miały premierę: „Aquaman”, „Bumblebee” i „Spider-man” czyli produkcje skierowane do podobnej grupy odbiorców.

W Japonii ciągle bardzo małe spadki notuje „Bohemian Rhapsody”. Film w siódmym tygodniu wyświetlania ponownie znalazł się na miejscu pierwszym. Pozycję tę zajmował dopiero w 4, 6 i 7 tygodniu wyświetlania.

Powoli tradycją staje się, że w każdy weekend do kin w Wielkiej Brytanii wchodzi polski film. Tym razem był to „Miłość jest wszystkim” – w 79 kinach zarobił on $28 tys. Za tydzień postaram się zrobić tabelę podsumowującą wyniki polskich filmów na rynku brytyjskim w tym roku.

„Zimna wojna” pojawiła się w kinach w Australii – to 18 kraj, w którym miała premierę. Do tej pory łącznie na jej koncie znajduje się $11,6 mln, w tym $4,9 mln z Polski.

Najwięcej w weekend na jednym rynku (poza USA i Chinami) zarobiła japońska animacja „Dragon Ball Super: Broly”

Filmy z największym przychodem na jednym rynku

 TytułKrajprzychód
w dolarach
1Dragon Ball Super: BrolyJaponia9,232,351
2AquamanRosja7,842,695
3AquamanBrazylia7,249,233
4AquamanMeksyk6,643,640
5AquamanWielka Brytania6,583,115
6Bohemian RhapsodyKorea Południowa5,008,050
7Asterix: The Secret of the Magic Potion Francja4,187,527
8Bohemian RhapsodyJaponia3,790,721
9DefaultKorea Południowa3,622,103
10BumblebeeRosja2,872,197

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.