Na łamach Box Office Pro pojawiła się właśnie pierwsza długoterminowa prognoza dla Detective Pikachu w kontekście amerykańskiego box office’u. Potwierdza ona to, co od pojawienia się pierwszego zwiastuna nie ulegało wątpliwości – szykuje się hit.

Za sukcesem finansowym, który według analityków ma się objawić w otwarciu na poziomie $90 mln i wyniku końcowym rzędu $250 mln, miałyby świadczyć:

  • ogromna siła marki Pokemon,
  • związana z tą produkcją dużą aktywność w social media (ponad 400 tys. wspomnień filmu w dniu premiery pierwszego zwiastuna),
  • podkładający tytułowemu bohaterowi głos Ryan Reynolds, który był także nierozłącznym elementem postaci Deadpoola, któremu poświęcone dwa filmy zarobiły w sumie w światowych kinach ponad $1,5 mld
  • premiera w odpowiedniej odległości od dwóch innych potencjalnych przebojów (oba Disneya): dwa tygodnie po Avengers: Endgame, które powinno być ogromnym frontloaderem oraz dwa tygodnie przed do końca niepewnym z box office’owego punktu widzenia Aladynem.

Poza tym warto jeszcze wspomnieć o wyświetleniach pierwszego zwiastunach. W ciągu pierwszych 24 godzin od jego publikacji było ich aż 100 mln, co daje mu 17. miejsce pośród zwiastunów z największą ilością wyświetleń w pierwszej dobie. Oczywiście nie wiadomo, jak dużą popularnością cieszył się on wśród Amerykanów. Można przypuszczać, że spora część wyświetleń została wygenerowana poza Ameryką: w Azji, czy chociażby Europie. Nie ulega jednak wątpliwości, że odbiór pierwszej zapowiedzi (a także kolejnych materiałów promocyjnych) był, sądząc po reakcji tej amerykańskiej części sieci, (bardzo) pozytywny.

W mojej prognozie na 2019 roku dla Ameryki umieściłem Detective Pikachu na 10. miejscu w klasyfikacji rocznej wraz z przychodami rzędy $310 mln. Póki co nie zmieniam swojego typowania, licząc jednocześnie na $100 mln podczas premierowego weekendu oraz ponad $700 mln w rozrachunku końcowym poza Ameryką, co w sumie powinno przełożyć się na globalne wpływy przekraczające miliard dolarów.

Amerykańska premiera filmu została zaplanowana na 10 maja. Do polskich kin trafi on trzy tygodnie później, 31 maja.

Zwiastun numer 1:

Zwiastun numer 2:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.