„Bumblebee” zdetronizował „Aquamana” w światowym Box Office, choć ten drugi nie ma powodów do narzekań bo pewnie zmierza po miliard … plus.

„Bumblebee” zarobił w trakcie weekendu $82,7 mln. Prawie $60 mln pochodzi z chińskich kin, gdzie film zbiera także dobre recenzje, co powinno się przełożyć na niskie spadki frekwencji i końcowy wyniki w granicach $140 mln. Łączny wynik (poza Ameryką) to już $192 mln, a przed filmem jeszcze premiera w Japonii (22 marca).

Już chyba tylko wojna z podwodnym światem mogłaby sprawić, że „Aquaman” nie przekroczy granicy miliarda dolarów w Box Office – obecnie na koncie filmu jest już $940 mln i za tydzień będziemy mieć już 37 filmów na liście miliarderów. Trzymając się tematyki zarobków poza Ameryką, film pobił także rekord przychodów jeśli chodzi o ekranizację filmów DC Comics (pokonał „The Dark Knight Rises”) – czy pokona (pewnie tak) „Civil War” ($745 mln i „Iron Man 3” ($806 mln)? W Nowy Rok  „Aquaman” zadebiutował we Włoszech, gdzie wpływy wyniosły $7 mln (drugi najlepszy debiut ekranizacji DC). Do tej pory najlepsze wyniki obraz osiągnął w Chinach ($282 mln), Korei ($35 mln), Brazylii ($28,4 mln). 8 lutego premiera w Japonii.

Na trzecim miejscu podium zestawienia znajduje się „Ralph Breaks The Internet”. Animacja zarobiła w weekend $25 mln dzięki czemu łączne przychody przekroczyły granicę $200 mln ($217 mln, $404,8 mln wraz z USA). Na weekendowe wpływy złożyły się premiery w Korei ($5,5 mln) i w Brazylii ($4,8 mln – najlepsze otwarcie dla animacji Disneya). Obecnie największe przychody produkcja wygenerowała w Chinach – $39 mln, Japonia – $24,5 mln, UK – $20,1 mln. Pod koniec stycznia premiera w Niemczech, 13 lutego we Francji.

Przychody „Mary Poppins Returns” przekroczyły $100 mln i wynoszą obecnie $119 mln. Największym powodzeniem film cieszy się w UK, gdzie wpływy wynoszą $43 mln (od premiery film nie spada z pierwszego miejsca w BO). W lutym produkcja zadebiutuje w Korei i Japonii.

Na koniec garść informacji o „Bohemian Rhapsody”
–  z kwotą $550,5 mln film stał się szóstym najpopularniejszym filmem studia FOX na rynkach zagranicznych
– w Japonii film ma już na koncie $75 mln
– w Korei film jest już na czwartym miejscu najbardziej przychodowych produkcji hollywoodzkich – $74 mln
– w UK film zarobił już $62,9 mln- piąty najlepszy wynik studia FOX
– co najciekawsze w wielu krajach film nadal notuje wzrosty frekwencji.

Ciekawostka: na siedem tygodni przed amerykańską premierą do australijskich i nowozelandzkich kin została wprowadzona animacja „How To Train Your Dragon: The Hidden World”. Podczas premierowego weekendu zarobiła ona na obu rynkach w sumie $5,3 mln: w Australii ponad $4,7 mln (drugie otwarcie w historii dla animacji DWA po „Shreku 2” i siódme dla jakiejkolwiek animacji), w Nowej Zelandii natomiast ponad $0,5 mln (lepiej o 34% od części drugiej). Trzecia część popularnej serii animowanej to pierwszy film DreamWorks Animation dystrybuowany przez studio Universal. Strategia powolnego poszerzania dystrybucji w kolejnych tygodniach na rynku zewnętrznym przypomina tę zastosowaną kilka tygodni temu przez Warner Bros. przy okazji „Aquamana” (premiera w Chinach dwa tygodnie przed amerykańską) i wynika prawdopodobnie z chęci zbudowania hype’u wokół tej produkcji przed premierą amerykańską. To właśnie w amerykańskich kinach druga część sprzedała się – w przeciwieństwie do pozostałych rynków – poniżej oczekiwań. Nagłówki o mocnych rezultatach w innych krajach na pewno nie zaszkodzą.

Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.