„Aquaman” zadebiutował w Chinach z trzydniowymi przychodami na poziomie $94 mln, „Bohemian Rhapsody” przekroczyło granicę $400 mln z zagranicznych rynków, stając się najbardziej dochodowym filmem Foxa w 2018 (poza Ameryką). 

Szósty film ze stajni DCEU – „Aquaman” – dość nietypowo, wyruszył najpierw na podbój kin z Państwa Środka. I słowo „podbój” zdaje się pasować idealnie, do wyniku otwarcia jaki ten film zanotował tj. $94 mln.

Dla porównania wyniki otwarcia i końcowe dotychczasowych filmów z tego uniwersum („Suicide Squad” nie był tam wyświetlany) plus końcowy wynik na rynku zewnętrznym:

  • „Man of Steel” – $26 mln / $63 mln / $377 mln
  • „BvS Dawn of Justice” – $56 mln / $96 mln / $543 mln
  • „Wonder Woman” – $37 mln / $90 mln / $409 mln
  • „Justice League” – $50 mln / $106 mln / $429 mln

Patrząc na recenzje i oceny chińskich kinomanów: 8.4 w Douban (tamtejszy „Facebook”), a także stosunkowo niski spadek zarobków z soboty na niedzielę (-14%), film powinien notować niewielkie spadki widowni, co może przełożyć się na końcowy wynik w okolicach $250 mln.
W następnym tygodniu obraz trafi do kin m.in w UK, Rosji i Meksyku. Czy reszta świata zainspiruje się chińskimi widzami? Jeśli tak, to myślę, że film pójdzie w ślady „Venoma” i przekroczy granicę $600 mln z zagranicznych rynków.

Daleko za produkcją studia WB, znalazł się „Bohemian Rhapsody”, który nadal zaskakuje bardzo niskimi spadkami widowni. W trakcie minionego weekendu przychody wyniosły $29,2 mln, dzięki czemu łączny wynik wynosi już $423 mln i jest to najlepszy wynik studia Fox w tym roku (na drugie miejsce spadł „Deadpool 2” – $415 mln, a i wynik „Deadpoola” – $420 mln został pokonany). Najlepsze rynki to: UK – $57,2 mln, Korea Południowa – $54,3 mln i Japonia – $39 mln.

W 43 krajach (w 17 na pierwszym miejscu)  zadebiutował film „Mortal Engines”, zarabiając $17,9 mln. Największa część z tej kwoty – $4,1 mln – pochodzi z Rosji, natomiast $1,6 mln z Korei. Patrząc na kiepskie recenzje i zbliżający się tłok w kinach, ciężko zakładać, że produkcja z $100 mln budżetem będzie finansowym sukcesem.

W pojedynku animacji z wynikiem $25,9 mln wygrał „The Grinch” (jest wyświetlany w 61 krajach; premiera w Meksyku przyniosła $5,2 mln), za to „Ralph Breaks the Internet”, wyświetlany w 30 krajach, zarobił w trakcie weekendu $18 mln ($4,6 mln pochodzi z otwarcia w Hiszpanii – drugie najlepsze otwarcie Disney Animation).


Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.