Zestawienie światowego box office’u za zeszły weekend przypomina już mocno te sprzed pandemii koronawirusa. Największa w tym zasługa dwóch chińskich produkcji oraz Tenet.
Trzy najlepiej sprzedające się obecnie filmy w światowych kinach pokazują jednak, że ciężko jest przyjąć jedną metodę przy podawaniu osiąganych wyników. Rezultat zwycięzcy weekendu faktycznie dotyczy okresu od piątku do niedzieli. Z Tenet jest już większy problem, ponieważ premiera na wielu rynkach odbyła się już w środę lub czwartek. Osiągnięty weekendowy wynik obejmuje więc tak naprawdę okres pięciu dni, nie ma bowiem wyszczególnionego rezultatu trzydniowego. Z kolei trzeci w zestawieniu, chiński Love You Forever, wystartował we wtorek, więc teoretycznie można byłoby przyjąć za jego otwarcie wynik sześciodniowy, jednak w tym przypadku nie ma problemu z określeniem przychodów z okresu piątek-niedziela. Oczywiście nie jest to nowy „problem”, warto jednak zwrócić na niego uwagę przy okazji box office’owego powrotu do normalności.
Numerem jeden weekendu jest The Eight Hundred. Chiński dramat wojenny zarobił podczas drugiego weekendu wyświetlania $70,6 mln, a w sumie posiada na swoim koncie $278,9 mln. Film ten zobaczyło już prawie 53 mln widzów. W ostatnim tygodniu megahit został na jeden dzień zepchnięty z pierwszego miejsca. We wtorek, gdy Chińczycy obchodzili swoje święto zakochanych, numerem jeden była nowość Love You Forever. Tego dnia miłosny dramat z elementami fantasy zarobił aż $38,2 mln (7,5 mln widzów jednego dnia!), jednak już w środę zaliczył gwałtowny spadek do $6,4 mln. Od piątku do niedzieli przychody wyniosły nieco ponad $10 mln. W sumie na koncie chińskiej nowości znajduje się $60,7 mln.
Można założyć, że zdecydowanie ponad $10 mln od piątku do niedzieli zarobił Tenet. Podczas premierowego weekendu (5 dni) w światowych kinach jego przychody wyniosły $53 mln (choć już teraz mówi się, że ostatecznie mogło to być nawet $55 mln). Najnowszy film Christophera Nolana pojawił się na 41 rynkach, w tym w Kanadzie, skąd wyniki są zawsze wliczane do amerykańskiego box office’u. W związku z tym, że premiera w Stanach Zjednoczonych odbędzie się w ten czwartek (pokazy przedpremierowe zaczynają się już dzisiaj), wynik z kanadyjskich kin (szacowane $3-3,5 mln) został podobno w ramach wyjątku doliczony do światowego otwarcia. Najlepsze wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii ($7,1 mln), Francji ($6,7 mln), Korei Południowej ($5,1 mln / 660 083 widzów) oraz Niemczech ($4,2 mln / ok. 377,5 tys. widzów). Tymczasem we Włoszech w ciągu pierwszych pięciu dni wyświetlania Tenet zobaczyło 271 367 widzów ($2,36 mln).
W pierwszej piątce znalazło się jeszcze miejsce dla Little Women, które zarobiło $4,7 mln podczas swojego premierowego weekendu w chińskich kinach, oraz dla japońskiego Stigmatized Properties, którego przychody z otwarcia wyniosły $4 mln. Tymczasem na miejscu siódmym wylądowało The New Mutants, które na otwarcie w dziesięciu krajach wygenerowało przychody rzędu $2,9 mln. Najlepszy wynik został osiągnięty we francuskich kinach ($1,1 mln). W Polsce film o nowych mutantach zajął podobno trzecie miejsce, przypuszczalnie za Tenet oraz Scooby-Doo!, gromadząc najprawdopodobniej kilkanaście tysięcy widzów podczas premierowego weekendu.
Źródła: Insidekino, Screendaily