Na tydzień przed premierą w kinach w Stanach Zjednoczonych Tenet było wyświetlane w nieco ponad 300 kanadyjskich kinach. Wynik nie jest póki co znany. Można jednak przypuszczać, że film Nolana sprzedał się tam lepiej od The New Mutants, które zwyciężyło w ten weekend na całym rynku amerykańskim.

Przed weekendem prognozowano, że „ostatni film o X-Menach” zarobi podczas swojego otwarcia $5-10 mln. Tak duży przedział wynikał z tego, że ciężko było po prostu określić, jak pierwsza duża produkcja z Hollywood poradzi sobie w okresie „odmrażania” amerykańskich kin (więcej o filmie oraz jego problematycznej drodze na duży ekran pisaliśmy kilka dni temu). Ostatecznie prognozy sprawdziły się, bowiem The New Mutants zarobiło od czwartkowych pokazów przedpremierowych ($750 tys.) w sumie $7 mln. Jak podaje Deadline Hollywood, 2/3 widowni tego filmu stanowili mężczyźni, a 61% osoby w wieku od 18 do 34 lat. Najlepsze wyniki odnotowano w kinach w Dallas, Houston, Chicago, Phoenix, Orlando, Denver i Salt Lake City. Kina w Nowym Jorku, Los Angeles oraz kilku innych dużych ośrodkach są nadal zamknięte, co ma oczywiście negatywny wpływ nawyniki nie tylko tego filmu. Jednak być może już wraz z kolejnym weekendem i premierą Tenet w Stanach Zjednoczonych, kina w niektórych hrabstwach w Kalifornii zostaną ponownie otwarte. W tej chwili 62% kin w Ameryce (USA+Kanada) jest czynnych, natomiast dostępność miejsc w nich wynosi od 25-50%.

Skoro już mowa o nowym filmie Christophera Nolana – ten był wyświetlany od piątku tylko w kanadyjskich kinach. Warner Bros. nie podało póki co żadnego wyniku. Studio zapewne doliczy przychody z tego weekendu do tych z następnego. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że to właśnie Tenet było drugim najchętniej oglądanym filmem na amerykańskim rynku. Oficjalnie pozycja druga należy jednak do Unhinged, które zarobiło $2,6 mln (-35%). Zgodnie z oczekiwaniami, film zaliczył niewielki spadek przychodów względem poprzedniego weekendu (m.in. dzięki rozszerzeniu dystrybucji o kolejne 500 kin), a w sumie posiada na swoim koncie $8,8 mln.

Na podium znalazła się jeszcze komedia Bill & Ted Face the Music, która została udostępniona równocześnie na platformach PVOD. W 1007 niezależnych kinach (multipleksy nie zgodziły się wyświetlać tego filmu w związku z obraną przez Orion Pictures strategią dystrybucyjną ) trzecia część przygód Billa i Teda zarobiła nieco ponad milion dolarów. Nowością była także komedia The Personal History of David Copperfield. Produkcja byłego Fox Searchlight była wyświetlana w 1360 kinach, w których zarobiła słabe $520 tys (średnia na kino poniżej $400). To jednak tytuł, który potrzebuje wsparcia arthouse’owej widowni z Nowego Jorku i Los Angeles, a ta nie ma obecnie dostępu do kin. W związku z powolnym odmrażaniem rynku oraz bardzo dobrymi recenzjami (93% na Rotten Tomatoes), film ten może jednak pozostać w kinach przez dłuższy czas i wypracować sobie przyzwoity wynik. Budżet wyniósł $15,6 mln.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.