W światowym box office nadal dominują chińskie produkcje, które okupują dwa miejsca na podium weekendowego zestawienia. „Alita: Battle Angel” notuje niezłe wyniki na azjatyckich i europejskich rynkach. 

The Wandering Earth” znalazł się kolejny raz na szczycie światowego box office’u. Chińska mega-produkcja zarobiła tym razem$96 mln, a łączny wynik to już świetne (epitety typu „niesamowite” i „astronomiczne” muszę zostawić na kolejny pułapy) $606,8 mln (a jak podaje ComScore.com do wyniku dokładają się już amerykanie w kwocie $2,4 mln). W samych Chinach film zarobił już $560 mln, co daje mu drugie miejsce w historii tamtejszego box office’u, za „Wolf Warrior 2” ($854 mln). Za tydzień w Chinach zadebiutuje „Alita” i prawdopodobnie odbierze rodzimej produkcji sporą część widzów.

W oczekiwaniu na wspomnianą premierę w Chinach, „Alita: Battle Angel” zarobiła w trakcie weekendu $56 mln. Film wyświetlany jest już w 86 krajach, z czego w 41 był najczęstszym wyborem widzów. Z rynków, na których film wystartował w ten weekend, najlepiej wypadł w Rosji – $6,5 mln, Francji – $5,9 mln i Meksyku – $4,2 mln. Największy przychód „Alita” wygenerowała póki co w Korei – $14,8 mln. Ogólnie wyniki są nieco lepsze od tych notowanych przez „Ready Player One„, który w ostatecznym rozrachunku zarobił $445 mln ($582 mln wraz USA). Oczywiście największą część tej kwoty stanowią wpływy z Chin – $218 mln. Także i dla „Ality” decydujący będzie wynik w Państwie Środka – wczesne prognozy mówią otwarciu w okolicach $50 mln.

Kolejne dwa miejsca w Top 10 zajmują inne dwa chińskie filmy – „Crazy Alien” i „Pegasus„. W sumie mają na koncie już odpowiednio $318 mln i $238 mln, dzięki czemu zajmują 15. i 26. miejsce na liście najbardziej dochodowych produkcji w Chinach.

Spośród dwóch animacji w pierwszej dziesiątce – „How to Train a Dragon 3: The Hidden World” i „The LEGO Movie 2: The Second Part” – zdecydowanie lepiej radzi sobie ta pierwsza. Szczerbatek i przyjaciele zarobili w weekend (w 49 krajach) $21,7 mln; $1,9 mln pochodzi z premierowego weekendu w Polsce. Do tej pory najlepsze rynki to: Meksyk – $17,4 mln, UK – $14,9 mln i Brazylia – $13,7 mln. Łączny wynik to już $172,5 mln, a za tydzień dołożą się do niego widzowie w Rosji i Hiszpanii.

The LEGO Movie 2” – wyświetlany w 69 krajach – zarobił w ciągu trzech dni $12,1 mln; $1,5 mln to przychody z premiery w Meksyku. Najlepsze rynki do tej pory to: UK – $9,6 mln, Rosja – $2,8 mln, Polska – $2,3 mln.

Ralph Breaks the Internet” wystartował już na wszystkich rynkach. W miniony weekend odbyła się premiera we Francji, gdzie wpływy wyniosły $4,8 mln. Łącznie na koncie animacji jest już $306,8 mln (poprzednik zarobił 281,8 mln). Najlepsze rynki to: Chiny – $39 mln oraz Japonia – $34,7 mln.

Aquaman” w tym tygodniu przekroczy granicę $800 mln wpływów z rynków zagranicznych, co da mu pod tym względem piąte miejsce wśród ekranizacji komiksów (za trzema częściami „Avengers” i „Iron Manem 3„).

Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.