„Venom” traił wreszcie do chińskich kin i osiągnął drugi najlepszy wynik otwarcia dla ekranizacji komiksu – $111 mln! „The Grinch” debiutuje w 23 krajach zarabiając $12,7 mln.

Bez wątpienia, wydarzeniem weekendu była premiera filmu „Venom” w Chinach. Patrząc na wyniki nocnych pokazów, o których pisaliśmy w poprzednich postach, można było spodziewać się dobrego wyniku, ale o drugim najlepszym otwarciu w historii (dla ekranizacji komiksu) chyba mało kto myślał. Film zarobił w ciągu 3 dni $111 mln, co jest także najlepszym wynikiem filmu studia Sony i piątym najlepszym otwarciem filmu  zagranicznego w Chinach. Dla porównania warto dodać, że „Spider-Man: Homecoming” zarobił łącznie $116 mln, a „Justice League” – $106 mln. „Venom” zbiera bardzo dobre oceny od widzów, co może się przełożyć na – jak na warunki chińskie – „długie nogi” i łączny wynik w granicach $200 mln.

Świetnie radzi sobie „Bohemian Rhapsody”, który, w porównaniu z poprzednim weekendem, nie tylko notuje małe spadki (np. -16% w UK), ale i wzrosty (+ 44% w Korei czy +1% w Hiszpanii).  Obecnie na koncie filmu znajduje się $185 mln ($285 mln wraz z USA), a najlepsze rynki to UK – $38,2 mln, Korea – $14,9 mln, Francja – $14,3 mln. Jeszcze w tym miesiącu premiera we Włoszech, Indiach i Afryce Południowej. Wydaje się, że końcowy wynik (poza USA) może wynieść około $350 mln.

Lider amerykańskiego BO – „The Grinch” – zadebiutował w 23 krajach, zarabiając $12,7 mln. Animacja najlepiej poradziła sobie w UK – $6,5 mln. W kolejnych tygodniach obraz zadebiutuje na kolejnych rynkach, w tym, od 14 grudnia będzie wyświetlany w Chinach.  Obstawiam około $300 mln (poza Ameryką).

„The Girl in the Spider’s Web: A New Dragon Tattoo Story”, poza filmu z najdłuższym tytułem, raczej nie zapisze się w pamięci widzów. Film jest już wyświetlany w 49 krajach, w których zarobił $8,3 mln. W trakcie minionego weekendu obraz zadebiutował m.in. w Rosji – $1,3 mln i Meksyku – $0,7 mln. Przypomnę, że poprzednia wersja (część) zarobiła $130 mln (poza Ameryką). Wydaje się, że zmiana obsady, twórców i dwukrotne zmniejszenie budżetu nie przełoży się na finansowy sukces produkcji (choć warto dodać, że przed nią jeszcze premiera m.in. w UK, Francji i Niemczech).

Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com.

One Comment on “„Venom” debiutuje w Chinach z wynikiem $111 mln!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.