Podobnie jak w Ameryce także reszta świata najchętniej (nadal) wybiera seanse Frozen II.

Globalne wpływy produkcji to już $919 mln. Tak wysoki wynik przyczynia się to tego, że studio Disney, jako pierwsze w historii osiągnęło (właściwie osiągnie pewnie dzisiaj) pułap $10 mld wpływów w globalnym box office w trakcie jednego roku kalendarzowego. Największy udział w tym rekordzie mają ekranizacje komiksów i nowe wersji klasycznych animacji: Avengers: Endgame$2,8 mld, The Lion King$1,65 mld, Captain Marvel$1,113 mld, Toy Story 4$1,07 mld, Aladdin$1,05 mld. Wynik zapewne zbliży się do 11 mld, bo przed nami premiera dziewiątego epizodu Star WarsThe Rise of Skywalker. 

Wspomniane na początku Frozen II zarobiło w trakcie minionego weekendu $90 mln (spadek o 47%), a łączny wynik z rynków zagranicznych wynosi już $582 mln. Największa część wpływów pochodzi z: Chin – $104 mln, Korei – $75,5 mln (najlepszy wynik filmu animowanego w historii), Japonii – $55 mln, UK – $43,1 mln i Niemiec – $34,4 mln.

Na drugim miejscu zestawienia znalazła się kontynuacja jednego z najmniej oczekiwanych „prawie miliarderów”, Jumanji: The Next Level. Pierwsza część, będąca nową wersją oryginału z 1995 roku, wystartowała dość skromnie, ale bardzo długie nogi sprawiły, że w końcowym rozrachunku otarła się o miliard globalnych wpływów, zarabiając na całym świecie $962 mln. „Dwójka” pojawiała się póki co w 18 krajach, skąd wpływy wynoszą już $52,5 mln. Blisko połowa tej kwoty – $23,5 mln – pochodzi z Chin, co nieco dziwi biorąc pod uwagę prognozy i fakt, że oryginał wystartował tam z kwotą $40 mln i finalnie zarobił $78 mln. Na pocieszenie familijna produkcja pobiła otwarcie oryginału o prawie 100% we Francji – $5,7 mln, zaliczyła najlepsze otwarcie studia Sony w Malezji – $4,6 mln i drugie najlepsze grudniowe otwarcie w historii w Indonezji – $6,4 mln. Czy podobnie jak poprzednik, The Next Level obroni się przed naporem Star Wars i zbliży się do miliarda?

Nowy film Riana Johnsona – reżysera The Last JediKnives Out zarobił w trakcie weekendu $18,7 mln, co przekłada się $60,6 mln łącznych przychodów ($124 mln wraz z Ameryką). Obraz wystartował w ten weekend m.in. w Korei, gdzie uplasował się na czwartym miejscu tamtejszego box office’u z kwotą $1,7 mln i Włoszech, gdzie $1,2 mln wpływów pozwoliło na zajęcie trzeciego miejsca we włoskim box office. Dwa najlepsze rynki do tej pory to: Chiny – $23,6 mln i UK – $8,1 mln.


Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.