Choć święto sportu, którego przed ekranem telewizora śledzi średnio jeden na trzech Amerykanów,  ma miejsce w niedzielny wieczór, dystrybutorzy odpuszczają sobie cały weekend, wypuszczając w tym terminie ewentualnie produkcje, z którymi nie wiążą zbyt dużych nadziei.

W tym roku jedyną nowością w szerokiej dystrybucji jest thriller „Miss Bala„. Jest to amerykański remake meksykańskiego filmu z 2011 roku. Sony wprowadzi tę nowość do około 2 tys. kin, co nie jest oznaką silnej wiary w tej tytuł. Recenzje filmu Catherine Hardwicke (pierwsza film z serii „Twilight”) nie są sprzyjające. Na ten moment te zgromadzone na Rotten Tomatoes są w zaledwie 29% pozytywne. Wygląda na to, że kosztująca $15 mln w najlepszym wypadku może zarobić podczas premierowego weekendu połowę kwoty wydanej na budżet. Mimo niezbyt mocnego wyniku, powinni wystarczyć, by zająć co najmniej trzecie miejsce w weekendowym zestawieniu.

Ten weekend może okazać się na tyle słaby, że po raz pierwszy od pierwszego weekendu września 2015 roku w zestawieniu weekendowym nie będzie filmu z zarobkami przekraczającymi $10 mln. Największe szanse na przekroczenie tego pułapu od piątku do niedzieli ma „Glass„, który potrzebowałby jednak spadku wpływów nie przekraczającego 47%, natomiast spadek komediodramatu „The Upside” nie mógłby przekroczyć 14%. Nawet jeżeli to właśnie remake francuskiego megahitu „Nietykalni” powinien najmniej odczuć Super Bowl, to jednak tak niewielki ubytek wpływów jest sporym wyzwaniem.

Na miejsce w pierwszej piątce szanse ma w sumie aż pięć filmów: „Aquaman„, „The Kid Who Would Be King„, „Spider-Man: Into the Spider-Verse„, „Green Book” oraz… „They Shall Not Grow Old”. Ten ostatni to dokument w reżyserii Petera Jacksona, o którym pisaliśmy już w zeszłym miesiącu. Był on wtedy pokazywany na specjalnych pokazach przez dwa dni (17.12. oraz 27.12.). Jego wpływy wyniosły wtedy rekordowe jak na tego typu pokazy $5,7 mln. Kolejne pokazy odbyły się 21 stycznia. Podczas nich stan konta tego filmu zwiększył się o $2,6 mln. Dzisiaj rozpoczną się regularne pokazy w ponad 500 kinach. Wpływy z nich mogą wynieść podczas weekendu nawet $5 mln, co może wystarczyć, aby wyprzedzić wymienione wcześniej cztery tytuły. Dokumenty, podobnie zresztą jak filmy familijne czy oscarowe, mogą być bardziej odporne na Super Bowl od tych, które przemawiają w dużym stopniu do młodych mężczyzn oraz nastolatków.

Z perspektywy box office’owej najbliższy weekend w amerykańskich kinach nie zapowiada się więc zbyt ekscytująco. Większe emocje od zarobków filmów będą wywoływały raczej pojawiające się w przerwach reklamowych Super Bowl materiały promujące największe produkcje filmowe najbliższych miesięcy. O tym, jakie filmy otrzymają nowe zwiastuny / spoty, możecie przeczytać tutaj.

TOP 5:

  1. Glass – $9,8 mln (-48%) / $88,8 mln
  2. The Upside – $8,3 mln (-30%) / $75 mln
  3. Miss Bala – $7,2 mln
  4. They Shall Not Grow Old – $5 mln / $13,3 mln
  5. Green Book – $4,2 mln (-24%) / $55,6 mln

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.