Na prognozę weekendową jest nieco za późno, jako że konto najnowszego filmu Tima Burtona zaczęło się już zapełniać.

Podczas czwartkowych pokazów przedpremierowych w amerykańskich kinach najnowsza produkcja live-action Disneya oparta na animacji tego studia zarobiła $2,6 mln. Jak podaje Box Office Mojo to wynik nieco lepszy od tego, który przed czterema laty odnotowała Cinderella ($2,3 mln) na swojej drodze do $68 mln z premierowego weekendu. Jest to natomiast nieco słabszy rezultat od wyniku How to Train Your Dragon 3: The Hidden World, które nieco ponad miesiąc temu odnotowała w czwartkowy wieczór $3 mln. Wynik Dumbo jest jednak lepszy o nieco ponad 70% od $1,5 mln zarobionych przed Chrisopher Robin oraz Alice Through the Looking Glass, które podczas swoich premierowych weekendów wygenerowały przychód w okolicach $25 mln.

Przytoczone wyżej porównania nie dają jednak jednoznacznego obrazu potencjalnego wyniku otwarcia nowości Disneya. Wiele wskazuje jednak na to, że sprzeda się ona mniej więcej zgodnie z prognozami branży. Box Office Mojo szacowało wczoraj $52 mln, Box Office Pro więcej, bo $60 mln, tymczasem Deadline Hollywood w swojej ostatecznej prognozie podawało $57,5 mln. Przedsprzedaż w ostatnich dniach przed premierą wskazywała jednak na wynik do $50 mln. Trzeba jednak pamiętać, że ta nie zawsze oddaje rzeczywisty box office’owy potencjał filmów. Przed tygodniem mogliśmy się o tym przekonać przy okazji premiery Us, którego przedsprzedaż wskazywała nawet na wynik otwarcia w okolicach $100 mln, a tymczasem film Jordana Peele’a zarobił ostatecznie $71,1 mln – co i tak należy uznać za bardzo dobry rezultat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.