Większość rynków światowych opanowały animacje, a najwięcej pierwszych miejsc zdobyła trzecia część filmu „Jak wytresować smoka”. 

Filmy, które zajęły pierwsze miejsca pod względem przychodu w poszczególnych krajach:

How to Train Your Dragon: The Hidden World  – 17 państw

Alita: Battle Angel – 6 

The LEGO Movie 2: The Second Part – 4

Escape Room – 2 

Ralph Breaks the Internet – 2

Green Book – 2

Aquaman (Japonia), Bohemian Rhapsody (Holandia), Cold Pursuit (Portugalia), Extreme Job (Korea), Ir visi ju vyrai (Litwa), The Mule (Włochy), Organize Isler: Sazan Sarmali (Turcja), Planeta Singli (Polska), Serial (Bad) Weddings 2 (Francja), Taxi Blues (Serbia), Trhlina (Słowacja), The Wandering Earth (Chiny), Zeny v behu (Czechy)

Świetne rezultaty uzyskały filmy na rynkach azjatyckich, a to za sprawą świątecznych dni związanych ze świętami księżycowego nowego roku, obchodzonym w tamtym rejonie świata. Na bieżąco informujemy o wynikach w Chinach, a szczególnie rezultatach filmu „The Wandering Earth”. Po wczorajszych $26 mln przychodu, brakuje mu już tylko $2 mln do pół miliarda dolarów.

Równie dobrze wyglądają wyniki filmów w Korei.  „Extreme Job” ma już na koncie prawie $100 mln (brakuje 1,1 mln) – obejrzało go 12,8 mln widzów (Korea liczy 51 mln mieszkańców).  To więcej niż zarobki najbardziej dochodowej na ten moment premiery 2019 w amerykańskich kinach. Tylko 3 filmy w historii uzyskały wyższy przychód w tym kraju. Do drugiego w zestawieniu „Avatara” brakuje jeszcze ok. $12 mln, co oznacza, że pobicie tego wyniku jest jak najbardziej możliwe. Trudniej będzie pokonać lidera, „Roaring Currents” – $131,5 mln przychodu i 17,6 mln widzów.

„Aquaman” dopłynął wreszcie do Japonii. Mimo że zajął pierwsze miejsce, to wynik $2,86 mln nie można uznać za rewelacyjny. „Venom” zarobił na tamtejszym rynku o milion dolarów więcej podczas swojego premierowego weekendu.

Bardzo dobrze w Azji wystartowało widowisko „Alita:Battle Angel”. Pośród siedmiu rynków pierwszego miejsca nie udało się osiągnąć tylko w Korei, choć zarobki wyniosły tam aż $11 mln. Dobrze to rokuje przed przyszłotygodniowym debiutem w Chinach i Japonii.

„Bohemian Rhapsody” podczas 15. tygodnia wyświetlania wciąż znajduje się na pierwszym miejscu w Holandii.

W Rosji film „T-34” rzutem na taśmę wyprzedził „Avengers: Infinity War” i został najbardziej dochodową premierą 2018 roku na tym rynku.

Filmy z największym przychodem na jednym rynku (poza USA i Chinami)

 TytułKrajprzychód w dolarach
1Extreme JobKorea Południowa14,339,444
2Alita: Battle AngelKorea Południowa10,865,186
3Serial (Bad) Weddings 2Francja9,572,048
4How to Train Your Dragon: The Hidden WorldNiemcy6,119,087
6How to Train Your Dragon: The Hidden WorldFrancja6,090,046
7The LEGO Movie 2: The Second PartWielka Brytania5,198,978
8Alita: Battle AngelTaiwan4,626,235
5Alita: Battle AngelWielka Brytania4,061,778
9Nicky Larson et le parfum de CupidonFrancja3,564,907
10How to Train Your Dragon: The Hidden WorldWielka Brytania3,489,623

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.