Najnowszy film MCU zarobił od piątku do niedzieli $93,6 mln (zgodnie z oczekiwaniami analityków rynku, którzy prognozowali $80-100 mln), jednak po doliczeniu przychodów sprzed weekendu (wtorek-czwartek), na jego koncie znajduje się już $185,1 mln.

W związku z tym, że lipcowe święto narodowe Amerykanów przypada każdego roku w inny dzień tygodnia, studia ustawiają premiery swoich nowości w różnych stosunkach do właściwych weekendów. Różnice pojawiają się także wśród premier z jednego roku. Tak było chociażby tym razem. Spider-Man: Far From Home trafiło do kin we wtorek, natomiast druga nowość, horror Midsommar, wystartowała dzień później. Trudno więc porównać ze sobą wyniki z weekendów otwarć dwóch filmów, które pojawiły się w kinach w okolicach Independence Day. Bez względu na wszelkie różnice można jednak powiedzieć, że nowy film o Człowieku Pająku zajął pod tym względem drugie miejsce w historii. Numerem jeden z $97,9 mln pozostało Transformers: Dark of the Moon, którego premiera odbyła się w środę przy 4 lipca wypadającym w poniedziałek. Po sześciu dniach wyświetlania na koncie tej produkcji znajdowało się jednak $180,7 mln. Pod tym względem Spidey wygrywa.

Spider-Man wygrywa także pojedynek superprodukcji, których premiera miała miejsce we wtorek przed Independence Day (w obu pozostałych przypadkach był to 3 lipca):

Powyższa tabelka pokazuje, że Spider-Man: Far From Home, choć zarobiło najwięcej pieniędzy, było w pierwszych sześciu dniach mniejszym frontloaderem niż Transformers czy The Amazing Spider-Man. To dobry znak na przyszłość. Tamtym dwóm produkcjom udało się ostatecznie podwoić swoje sześciodniowe wyniki. Dla filmu MCU oznaczałoby to ok. $370 mln, a to z kolei byłoby oczekiwanym wzrostem względem wyniku Spider-Man: Homecoming ($334,2 mln), choć może mniejszym, niż można było się tego spodziewać po ogromnym sukcesie Avengers: Endgame, z którym Far From Home jest mocno powiązane.

Pod względem najlepszym sześciodniowych wyników filmów o Spider-Manie, Far From Home zajmuje pierwsze miejsce:

1. Spider-Man: Far From Home – $185 mln
2. Spider-Man 2 – $180,1 mln
3. Spider-Man 3 – $176,2 mln
4. Spider-Man: Homecoming – $154,2 mln
5. Spider-Man – $144,2 mln
6. The Amazing Spider-Man – $137 mln
7. The Amazing Spider-Man 2 – $107,1 mln
8. Spider-Man: Into the Spider-Verse – $45,2 mln

Druga nowość weekendu, film grozy w reżyserii Ariego Astera, zarobił od piątku do niedzieli $6,6 mln, natomiast wraz z środą i czwartkiem na koncie Midsommar znajduje się $10,9 mln. Są to zdecydowanie słabsze wyniki od tych, które przed rokiem osiągał poprzedni film tego reżysera. Hereditary wystartowało z poziomu $13,6 mln, a w sumie na jego konto wpłynęło $44,1 mln. Midsommar nie będzie w stanie powtórzyć tego sukcesu.

Jeżeli chodzi o starsze tytuły, to pułap $300 mln przekroczyło właśnie Toy Story 4, a najmniejszy spadek w pierwszej dziesiątce zaliczył po raz kolejny Aladdin (-24,9 mln), który ma na swoim koncie już $320,8 mln. Yesterday trzyma się także mocno i po 10 dniach wyświetlania posiada na swoim koncie $36,8 mln. Tymczasem Annabelle Comes Home zaliczyło największy spadek w TOP 10 (-52%). Film grozy przekroczył jednak dzisiaj pułap $50 mln.

Więcej szczegółów znajdziecie na Box Office Mojo.

Pierwsza dziesiątka:

Premiery następnego weekendu: komedia Stuber oraz horror Crawl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.