Choć do końca sezonu letniego w amerykańskich kinach został jeszcze ponad miesiąc, to w Hollywood czuć już mocno zapach ogórków. Obecna posucha wynika z braku mocnych propozycji z największych studiów filmowych. W tym tygodniu największą premierą było animacja DC League of Super Pets. Za tydzień czeka nas jeszcze premiera Bullet Train, a kolejną wysokobudżetową premierą będzie dopiero Black Adam w październiku. Tymczasem w Chinach bank rozbiła bank rodzima nowość Moon Man, która podczas premierowego weekendu zarobiła niemalże $150 mln.

Kosztująca $90 mln animacja DC League of Super Pets zarobiła podczas premierowego weekendu w Ameryce $23 mln. Jest to wynik nieco poniżej oczekiwań, jako że przed weekendem spodziewano się otwarcia w okolicach $25-30 mln. Odnotowany wynik nie jest więc super, jednak w kolejnych tygodniach film o zwierzakach superbohaterów nie będzie musiał zmierzyć się z dużą konkurencją, co – w połączeniu z niezłymi recenzjami (71% na Rotten Tomatoes) może sprzyjać małym spadkom. Nie będzie jednak łatwo wyjść na zero w dystrybucji kinowej. Poza Ameryką animacja zarobiła $18,4 mln na 64 rynkach, które reprezentują 3/4 jej całkowitego box office’owego potencjału. Najlepsze rezultaty zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($3,1 mln), Meksyku ($2,1 mln) oraz Francji ($1,6 mln).

Poza Ameryką DC League of Super Pets spisało się podczas tego weekendu słabiej niż dwie inne hollywoodzkie produkcje: Minions: The Rise of Gru oraz Thor: Love and Thunder. Ta pierwsza zarobiła jeszcze $25,3 mln, co daje jej w sumie $390 mln poza Ameryką i już $710,4 mln na całym świecie. Najlepsze wyniki pochodzą z UK ($40 mln), Meksyku ($35,2 mln), Australii ($27,6 mln), Niemiec ($23,4 mln) oraz Argentyny ($19 mln). Tuż za nią w weekendowym zestawieniu z rynku zewnętrznego jest ostatni film Marvela. Czwarty Thor zarobił tym razem $20,8 mln na rynku zewnętrznym, co przekłada się w sumie na $360,9 mln (w tym $37,3 mln z UK, $27,3 mln z Australii, $26 mln z Mesyku, $22,6 mln z Korei oraz $20 mln z Brazylii). W Ameryce przychody podczas czwartego weekendu wyniosły $13,1 mln (-42%), a w niedzielę został przekroczony pułap $300 mln. Globalne przychody Thor: Love and Thunder wynoszą na ten moment $662,4 mln.

Numerem jeden poza Ameryką była tym razem chińska nowość Moon Man, która zarobiła podczas premierowego weekendu aż $147,1 mln. To prawie tyle, ile w sumie w Państwie Środka wygenerował największy hollywoodzki przebój tego roku, Jurassic World: Dominion ($156,1 mln). W Ameryce film studia Universal posiada w tej chwili na swoim koncie $369,5 mln. Dzisiaj udało mu się wyprzedzić ostatniego Batmana i wskoczyć do TOP 3 największych tegorocznych przebojów. Poza Ameryką przychody wzrosły od kolejne $13,7 mln, w tym $10,2 mln z trzydniowego otwarcia w Japonii, i wynoszą obecnie $573,1 mln. Do tej pory na całym świecie film ten zarobił $942,6 mln i wydaje się mieć jeszcze pewne szanse na przekroczenie pułapu miliarda.

Pułap ten już dawno w tyle pozostawił Top Gun: Maverick, którego globalne przychody wynoszą w tej chwili $1,321 mld. Z Ameryki pochodzi $650,1 mln. Pułap ten został osiągnięty w ciągu 66 dni. Tylko sześć innych filmów dobiło do niego w krótszym czasie. Podczas dziesiątego weekendu wyświetlania przychody wyniosły $8,2 mln, co oznacza spadek o -20% i  jest ósmym najlepszym wynikiem w historii dziesiątego weekendu. Już za moment wyprzedzi on Jurassic World ($652,3 mln) na liście największych przebojów wszech czasów w amerykańskich kinach i wskoczy na jej ósme miejsce. Poza Ameryką przychody wyniosły tym razem $13,8 mln, co daje w sumie $671 mln. Najlepsze rezultaty odnotowano w Wielkiej Brytanii ($94,4 mln), Japonii ($75,1 mln), Australii ($60 mln), Korei Południowej ($57,8 mln) oraz Fracnji ($50 mln).

Z innych newsów:

  • Największy spadek  w pierwszej dziesiątce amerykańskiego box office’u odnotowała nowość poprzedniego weekendu, Nope (-58%, typowy dla horrorów). Film Jordana Peele’a zarobił $18,6 mln od piątku do niedzieli i $80,6 mln w ciągu pierwszych dziesięciu dni.
  • Najmniejszy spadek w TOP10 weekendu w Ameryce odnotował Elvis (-11%). Podczas szóstego weekendu zarobił on $5,8 mln (w sumie $129 mln). Poza Ameryką udało mu się właśnie przekroczyć pułap $100 mln: $6,2 mln podczas weekendu i $105,3 mln od premiery.
  • Na miejscu dziesiątym w amerykańskich kinach pojawiła się nowość Vengeance. Film B.J. Novaka (Ryan z amerykańskiego Biura) zarobił $1,75 mln w 998 kinach.
  • W amerykańskich kinach sprzedano bilety na kwotę $99 mln – o 42% więcej niż podczas tego samego weekendu rok temu, ale o 39% mniej niż w 2019 roku.
  • W TOP10 weekendu poza Ameryką na piątym miejscu wylądowała nowość Hansan: Rising Dragon, który w południowokoreańskich kinach zarobił $14,6 mln.

Źródła: The Numbers, Deadline Hollywood, ComScore, Box Office Pro

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.