W dzień Bożego Narodzenia w amerykańskich kinach pojawiło się w sumie pięć nowości – trzy w szerokiej dystrybucji (w tym jeden film, który był wcześniej wyświetlany w kilku kinach) oraz dwa w wąskiej. Poza tym nadal bardzo dobrze sprzedają się starsze filmy.

The Rise of Skywalker zachowuje się w ostatnich dniach dokładnie tak, jak pisaliśmy o tym wczoraj. Po $30,6 mln w czwartek, piątek przyniósł $26,2 mln. Taki rezultat może przełożyć się na drugi weekend na poziomie ok. $76 mln, co będzie oznaczało spadek rzędu 57% i prawie $366 mln po 10 dniach wyświetlania.

Jeżeli chodzi o bożonarodzeniowe nowości, to zgodnie z prognozami najlepiej spisuje się dramat w reżyserii Grety Gerwig, Little Women. Najnowsza ekranizacja powieści Louisy May Alcott zarobiła podczas pierwszego dnia wyświetlania (środa) $6,4 mln, natomiast w czwartek na jej konto wpłynęło nieco ponad $6 mln. Do prawie $12,5 mln zarobionych w ciągu pierwszych dwóch dni podczas weekendu może dojść ok. $16,5 mln. Na to przynajmniej wskazuje piątkowy wynik na poziomie niemalże $5,8 mln. Po pierwszych pięciu dniach kosztujący $40 mln film Sony może mieć na swoim koncie ok. $29 mln, co będzie wynikiem zgodnym z wcześniejszymi oczekiwaniami.

Nieco powyżej oczekiwań może zakończyć się pierwszy weekend animacji Spies in Disguise. W środę i czwartek film ten zarobił w sumie $8,9 mln, natomiast od piątku do niedzieli na jego konto wpłynie najprawdopodobniej ok. $13 mln. Przed weekendem spodziewano się trzydniowego wyniku w okolicach $9-11 mln. Mimo dwóch dużych gwiazd w obsadzie głosowej – Willa Smitha i Toma Hollanda – animacji Blue Sky Studios trudno jest się przebić w okresie z dużą konkurencją w postaci innych skierowanych do rodzin produkcji. Dwa lata temu inny film tego studia – Ferdinand – wystartował przed Świętami z poziomu $13,4 mln i doczłapał ostatecznie do poziomu $84,4 mln. W tym przypadku osiągniecie takiego wyniku jest raczej niemożliwe (chyba, że spadki w kolejnych tygodniach będą naprawdę minimalne).

Tymczasem sporym zaskoczeniem są wyniki notowane przez Uncut Gems. Po niemalże dwóch tygodniach wyświetlania w limitowanej dystrybucji film z Adamem Sandlerem trafił w dzień Bożego Narodzenia do szerokiej dystrybucji i w 2341 kinach zarobił $5,9 mln. Dało mu czwarte miejsce tego dnia. Mimo znacznego spadku w czwartek (-42,7%) do poziomu $3,4 mln szykuje się całkiem dobry pierwszy weekend tej produkcji w szerokiej dystrybucji. Wczoraj przychody wyniosły nieco ponad $3,3 mln, co może przełożyć się nawet na $9 mln od piątku do niedzieli. Po tym weekendzie na koncie Uncut Gems będzie znajdowało się ok. $19,5 mln.

W limitowanej dystrybucji nowościami w środę były dwa dramaty: wojenny 1917 oraz sądowy Just Mercy. Ten pierwszy – wyświetlany w 11 kinach – zarobił pierwszego dnia aż $251 tys. W czwartek doszło wprawdzie do spadku do $186 tys., jednak w piątek udało mu się utrzymać poziom z dnia poprzedniego ($180 tys.). To z kolei może przełożyć się na ok. $0,5 mln podczas trzydniowego weekendu (przy średniej na kino w okolicach $45 tys.). Tymczasem produkcja Warner Bros. zaliczyła po niezłej środzie ($81 tys. w 4 kinach) duży, bo aż 54-procentowy spadek w czwartek ($37 tys.). Wczoraj przychody utrzymały się na czwartkowym poziomie i powinny dać ok. 100 tys. od piątku do niedzieli (średnia na kino ok. $25 tys.).

Na Bożym Narodzeniu skorzystało nie tylko The Rise of Skywalker i nowości, ale także nieco starsze filmy. Numerem dwa weekendu pozostanie bez większych problemów Jumanji: The Next Level, które po zarobionych wczoraj $11,7 mln swój trzeci weekend wyświetlania zakończy z kwotą ok. $31 mln (ok. +17%). Po 17 dniach od premiery na koncie familijnej produkcji będzie znajdowało się nieco ponad $171 mln. Poprzednik – mimo znacznie słabszego startu – miał na swoim koncie w analogicznym czasie aż $219 mln. Welcome to the Jungle notowało bowiem w okresie od 25 grudnia do Nowego Roku znacznie lepsze wyniki.

Tymczasem Frozen II przekroczyło w czwartek pułap $400 mln i wyprzedziło swojego poprzednika z 2013 roku ($400,7 mln). Szósty weekend wyświetlania animacja Disneya może zakończyć na trzeciej pozycji z przychodami rzędu $17 mln (+31%) oraz $422 mln w sumie.

Na koniec ciekawostka: Knives Out przekroczyło w czwartek pułap $100 mln. Jest to 27. premiera tego roku, której udało się to osiągnąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.