W piątek obchodzony był Międzynarodowy Dzień Kobiet. Marvel nieprzypadkowo ustalił premierę swojego pierwszego solowego filmu poświęconemu superbohaterowi kobiecie właśnie na weekend, w który to święto przypada.

Właśnie piątek był oficjalnym dniem premiery Captain Marvel na rynku amerykańskim. Już wczoraj pisaliśmy o wynikach z pokazów przedpremierowych, które odbyły się w czwartek. Jednak piątkowy rezultat, do którego przychody z  tych pokazów zostały wliczone, pojawił się dopiero wczoraj wieczorem. I tak nowość z MCU zarobiła na dzień dobry $61,4 mln (w tym 20,7 mln z czwartku), co daje jej 27. najlepszy dzień otwarcia w historii amerykańskiego box office’u. W tym momencie można liczyć na weekendowy rezultat mieszczący się w przedziale $150-160 mln (my prognozowaliśmy przed weekendem $157 mln). Ciekawostka: Jak podaje Deadline, pierwszego dnia wyświetlania – mimo Dnia Kobiet oraz mocnego ukierunkowania tej produkcji na żeńską widownię – aż 61% wszystkich widzów stanowili mężczyźni. Ich procent jest wyższy niż w przypadku „Wonder Woman” (stanowili podobno 55% całej widowni).

Piątek był dla filmu udany także poza Ameryką. Widowisko trafiło na kolejne rynki, a jego przychody wzrosły po tym dniu do $127 mln. Już wczoraj pisaliśmy o tym, że podczas pierwszego dnia wyświetlania w chińskich kinach wpływy (wraz z pokazami przedpremierowymi) wyniosły ok. $34 mln. Pierwsze szacunki na temat wyniku z soboty mówią o małym spadku do $33,3 mln, co dałoby $67,5 mln po dwóch dniach wyświetlania oraz oznaczałoby trzydniowe otwarcie na poziomie $90 mln.

W piątek produkcja Marvela wystartowała w polskich kinach, jednak wyniki z naszego rynku nie są póki co znane. Tymczasem w Wielkiej Brytanii odnotowano czwarty najlepszy dla filmu MCU wynik z dnia otwarcia ($5,3 mln). W Hiszpanii było jeszcze lepiej. Tam „Captain Marvel” przegrywa pod tym względem tylko z „Avengers: Infinity War„. Natomiast w Meksyku ($4,1 mln) odnotowano siódmy najwyższy rezultat z pierwszego dnia wyświetlania pośród wszystkich filmów.

Po piątku najlepszymi pod względem wpływów rynkami są: Ameryka Północna ($61,7 mln), Chiny ($34 mln / szacowane 67,5 mln po sobocie), Korea ($9,3 mln / szacowane  $17,2 mln po sobocie), Indonezja ($6,4 mln), Brazylia ($5,4 mln) i Rosja ($5,4 mln), UK ($5,3 mln po jednym dniu), Australia ($4,5 mln), Francja ($4,3 mln po trzech dniach), Meksyk ($4,1 mln po jednym dniu), Tajlandia ($3,7 mln po trzech dniach) oraz Niemcy ($3,4 mln po dwóch dniach).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.